در دومین جلسه سیزدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم مطرح شد که قاری قرآن برای ایفای نقش پیامبرگونه خود باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا او را هرچه بیشتر به پیامبر اکرم(ص) نزدیک کند.

قاری قرآن باید ویژگی پیامبرگونه داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، دومین جلسه سیزدهمین دوره ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم، با رعایت تدابیر بهداشتی، به صورت نیمه حضوری و مجازی و با برقراری تعامل دوسویه و برخط با قاریان شرکت‌کننده به همت شورای عالی قرآن برگزار شد.

در این جلسه که با دبیری محمودرضا بیژنی‌اول از قاریان پیشکسوت قرآن همراه بود، محمد عباسی و سعید رحمانی از داوران مسابقات بین‌المللی به ارائه نکات فنی و مفاهیمی و تحلیل قرائت قاریان پرداختند. محمدحسن موحدی از تهران و وحید براتی از بیرجند به صورت حضوری و مجید جدیدی از اراک با پخش تلاوت تصویری وی، قاریانی بودند که هر سه نفر آیات ١٩۶ تا ٢٠۶ سوره أعراف را از حفظ تلاوت کردند.

براساس این گزارش، تلاوت محمدحسن موحدی با کسب نصاب لازم به عنوان تلاوت منتخب دومین جلسه سیزدهمین دوره ارتقا معرفی شد.

در بخش دیگری از این جلسه، قسمت دوم برنامه تصویری آموزش تکیه‌های صوتی کلمات قرآن با تدریس مهدی حسنی از اساتید کشورمان و مؤلف کتاب میزان القرائه، که اخیراً در شورای عالی قرآن تولید شده است، پخش شد.

جرعه‌ای از معرفت، برنامه دیگری است که با ایراد سخن از سوی یکی از شخصیت‌های قرآنی همراه است. میهمان این برنامه محمدصادق علمی از استادان پیشکسوت قرآن کشور بود که در ارتباط تصویری با جلسه ارتقا به بیان نکاتی پرداخت.

وی گفت: قاری قرآن برای ایفای نقش پیامبرگونه خود باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا او را هرچه بیشتر به پیامبر اکرم(ص) نزدیک کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: از اولین و مهم‌ترین ویژگی‌های پیامبر، عشق ایشان به مردم بود. ایشان درد مردم را داشتند. در قرآن آمده: لقد جاءکم رسول من انفسکم عزیز علیه ما عنتم حریص علیکم بالمؤمنین رئوف رحیم. از جلوه‌های عشق پیامبر به مردم در این آیه کاملا مشهود است که می‌فرماید: یأمرهم بالمعروف و ینهاهم عن المنکر. ریشه امر به معروف، زیباسازی فرد و بهسازی جامعه است. امام خمینی(ره) در کتاب تحریرالوسیله، آمر و ناهی را به عنوان طبیب حاذق و پدر دلسوز معرفی می‌کنند. موضوع امر به معروف و نهی از منکر، یک موضوع پدرانه و طبیبانه است، لذا عاشقانه است.

محمدصادق علمی در پایان تأکید کرد: قاری قرآن به عنوان کسی که عاشق مردم است باید امر به معروف کند. در شرایط فعلی که در آستانه انتخاب ریاست‌جمهوری هستیم، بالاترین امر به معروف، دعوت مردم به شرکت پرشور در انتخابات و نقش‌آفرینی در این عرصه است.

پایان‌بخش این جلسه، قرائت دعای ختم قرآن به صورت ارتباط تصویری از سوی مرتضی یادگاری از قاریان ممتاز تهرانی بود.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.