سخنران حرم مطهر رضوی گفت: کمک مومنانه به نیازمندان باید با حفظ کرامت انسانی آنها همراه باشد.

کمک به نیازمندان باید با حفظ کرامت انسانی همراه باشد

به گزارش قدس آنلاین، فروغ نیلچی زاده کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی بانوان که در محل مدرسه خیرات خان حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: کمک به افراد نیازمند و گره گشایی از کار مردم از جمله سفارشات اکید اسلام است.

وی تصریح کرد: طبق روایات معصومین(ع) کسی که هنگام مراجعه نیازمند به او قدمی در راه حل مشکل آن نیازمند برنمی دارد و نسبت به او بی تفاوت است، نمی تواند ادعای مسلمان بودن کند چرا که چنین فردی به خدا و رسول خدا(ص) ایمان نیاورده است.

وی افزود: کمترین کاری که یک انسان مومن در هنگام درخواست کمک نیازمند می تواند برای او انجام دهد این است که با مهربانی و عطوفت با او رفتار کند و به او لبخند بزند و در درجه دوم اگر کاری از دستش برمی آید برای رفع مشکل او اقدام کند.

این کارشناس دینی ابراز کرد: اگر فرد توانایی این را دارد که گره از کار نیازمندی باز کند باید برای انجام این کار با سرعت از دیگران سبقت بگیرد و چنانچه انجام این کار در توان او نیست باید از آبروی خود برای کمک به نیازمند مایه بگذارد.

وی ادامه داد: اهل دنیا برای رسیدن به منافع دنیوی از هم سبقت می گیرند ولی فرد مومن در مسیر رسیدن به سعادت اخروی از دیگران سبقت می گیرد و از انجام هر کاری برای گره گشایی از کار مردم دریغ نمی کند.

نیلچی زاده ابراز کرد: انسان بخشنده کارش گره گشایی از کار مردم است و خود را برای حل مشکلات دیگران به سختی می اندازد. کسی که خودش را برای حل مشکلات مردم به سختی و مشقت می اندازد ثواب ۹ هزار سال عبادت در پرونده اعمال او ثبت می شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مزیت های گره گشایی از کار مردم و به سختی افتادن برای کمک به آنها این است که سختی های آخرت برای انسان سهل و آسان می شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.