امسال ۵۰ بقاع متبرکه میزبان طرح برگزاری جلسات و مراسم دهه کرامت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

 ۵۰ بقعه متبرک میزبان جشن‌های دهه کرامت

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست روزملی و بزرگداشت امامزادگان، همزمان با دهه کرامت با اعلام این مطلب به تشریح برنامه‌های این سازمان در ایام دهه کرامت پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال ایزدی با اشاره به دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) و همچنین پنجم ذی‌القعده؛ روز تکریم امامزادگان، درخصوص برنامه‌های این ایام بیان کرد: اگرچه برخی برنامه‌ها در طول سال هم انجام می‌شود اما در این ایام برنامه‌هایی مانند آیین غبارروبی، فضا‌سازی و آذین‌بندی بقاع متبرکه به‌منظور ایجاد فضای معنوی برای زائر برگزار خواهد شد.

وی به حضور مبلغان و روحانیان اشاره کرد و افزود: همچنین پوسترهای نمایشگاهی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع بسته‌های متبرک با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری جشن‌های میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، برپایی کاروان‌های شادی، استفاده از فضای مجازی، محافل انس با قرآن، دیدار با خانواده شهدا و برپایی ایستگاه‌های مشاوره (ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف) از دیگر برنامه‌های عمومی است که در سایر شهرستان‌ها هم برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین مراسم اختتامیه موقوفه مهرفاطمی که از سال ۹۱ آغاز شده، برگزار خواهد شد. این موقوفه با۳۲۰ هزار سهم و مشارکت ۸۰ هزار نفر از کل ایران در طول تاریخ بی‌نظیر است.

وی در ادامه از ایجاد مرکز امور خیریه اوقاف در دو سال اخیر خبر داد و بیان کرد: در این خصوص هر استان ستادی پنج نفره به‌نام هماهنگی امورخیریه تشکیل داده که به شهرستان‌ها برای شورای هماهنگی امور خیریه ابلاغ شده است. خروجی این ستاد ایجاد چند کارگروه با موضوع‌های مختلف شامل کارگروه‌های ایجاد اشتغال، خانواده و ازدواج، بهداشت و درمان، تحصیل و آموزش، رسیدگی به ایتام و آزادی زندانیان غیرعمد است.

۱۵۰ قرارگاه مسجدی برای ازدواج آسان

وی خاطرنشان کرد: در کارگروه ازدواج یک قرارگاه شکل گرفت که در آن ۱۵۰ مسجد به عنوان پایگاه ویژه تعیین شدند تا کار ازدواج را در چندین محور دنبال کنند که این کار از دهه کرامت آغاز شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدی در خصوص تولید برق نیز اظهار کرد: در این زمینه از ۵۱ نیروگاه با تولید

۲ هزار کیلووات با بهره‌گیری از پنل‌های خورشیدی روی پشت‌بام‌های بقاع متبرکه استفاده شده است تا خدمت خوبی به جامعه داده شود، همچنین الگوسازی برای سایر اداره‌ها باشد.

در ادامه این نشست مسئول کارگروه ازدواج آسان، فرزندآوری و تحکیم خانواده گفت: از استادان دانشگاه، حوزه علمیه و مشاوران در جلسات دعوت به عمل آمد و نتیجه بر ایجاد قرارگاهی برای تعامل شد تا گروهای فردی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، شناسایی و دورهم جمع شوند.

حجت‌الاسلام بیاتی افزود: در این خصوص پنج کمیته شامل همسرگزینی، آموزش ومشاوره، تسهیلگری برای تأمین و کمک‌هزینه‌های ازدواج و جهیزیه، فرزندآوری و تربیت فرزند و کمیته مطالبه‌گری ایجاد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.