قاری خراسانی رتبه اول مسابقات بین المللی قرآن کشور بنگلادش را کسب کرد.

 درخشش قاری خراسانی در مسابقات بین المللی قرآن بنگلادش

به گزارش قدس آنلاین، جعفر حسینی  ضمن تبریک ایام دهه کرامت و کسب رتبه اول  قاری مشهدی در مسابقات قرآنی بنگلادش، اظهار کرد: مسابقات قرآنی همه ساله توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه از سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود و بعد از آن منتخبان به مراحل استانی و ملی راه پیدا می‌کنند.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف خراسان رضوی با بیان اینکه همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی مسابقات قرآنی برگزار می‌کنند، مسابقات اوقاف را رسمی ‌ترین مسابقات قرآنی در سطح بین المللی عنوان کرد و گفت: مسابقات دستگاه‌های اجرایی دیگر مختص کارکنان یا گروه‌های هدف خاص آن دستگاه است اما مسابقات قرآنی اوقاف طوری است که نتایجش به معرفی نماینده ایران برای شرکت در مسابقات بین المللی می‌انجامد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته مسابقات بین المللی قرانی به میزبانی مشهد در فروردین ۹۹ برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که مسابقات بین المللی به صورت مجازی برگزار شود.

حسینی افزود: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بنگلادش از بین جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله عضو سازمان همکاری اسلامی  که ۵۷ کشور عضو دارد، برگزار می‌شود.

رییس اداره امور قرآنی اوقاف خراسان رضوی گفت: مرحله اول مسابقات بنگلادش ابتدای سال جاری برگزار شد و فایل قرائت آقای بیژنی را ضبط و برای شرکت در مسابقات ارسال کردیم که پس از موفقیت در  این مرحله، به فینال راه یافت؛ مرحله فینال را نیز دوشنبه هفته پیش ضبط کردیم و برای بنگلادش ارسال کردیم و دیروز اعلام کردند و خوشبختانه نماینده ایران در این مسابقات خوش درخشید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.