نماینده نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب رئیس جمهور قوی و کارآمد با حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸خرداد ماه باعث تشکیل دولتی با وزیران جهادی ، با انگیزه و تلاش گر از سوی رئیس جمهور منتخب خواهد بود که این موضوع تاثیر به سزایی در تحقق منابع درآمدی تعریف شده در بودجه و به حداقل رسیدن کسری بودجه خواهد داشت.

 تشکیل دولت جهادی و انقلابی با انتخاب رئیس جمهور قوی و در میدان  از سوی مردم

احسان ارکانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: کسری یا تراز بودجه امسال بیش از هر چیزی به عملکرد رئیس جمهور و  دولت آینده بستگی دارد.

وی تصریح کرد: اگر مردم با حضور حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد ماه ، فرد قوی، کارآمد و توانمند  را برای بدست گرفتن سکان ریاست جمهوری  انتخاب کنند  نتیجه آن انتخاب   وزیران جهادی ، با انگیزه و  انقلابی از سوی رئیس جمهور منتخب  خواهد بود که این موضوع   تاثیر به سزایی در تحقق منابع درآمدی تعریف شده در بودجه و به حداقل رسیدن کسری بودجه خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  افزود:  در کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ که از سوی دولت پیشنهاد شده بود ابتدا فروش روزانه نفت ۲میلیون و ۳۰۰هزار بشکه در نظر گرفته شده بود که با توجه به اینکه این موضوع غیر واقعی به نظر می رسید از سوی مجلس رد و سقف روزانه فروش نفت در بودجه سال جاری یک میلیون بشکه نفت تعیین شد.

وی در مورد تاثیر مذاکرات وین بر فروش نفت نیز اظهار کرد: هنوز هیچ گونه خبر دقیقی از نتیجه و روند این مذاکرات از سوی دولت مطرح نشده است بنابراین نمی توان پیش بینی از تاثیر ان بر فروش نفت و افزایش منابع درآمدی کشور داشت.

نماینده نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی در مورد تحقق منابع درآمدی کشورو احتمالا کسری بودجه طی حدود ۳ماهی که از سال جاری گذشته است، نیز بیان داشت: معمولا سازمان برنامه و بودجه پس از گذشت ۳الی ۴ماه از سال ، گزارشی در مورد تحقق منابع درآمدی ، مصارف بودجه ای و  میزان کسری بودجه ارائه می کند از این رو در حال حاضر در این باره نمی توان اظهار نظر دقیقی ارائه کرد.   

وی در مورد بودجه خراسان رضوی در سال جاری نیز گفت: شورای برنامه ریزی استان در اولین جلسه خود باید این موضوع را مشخص کند، زیرا بودجه استان در سه قالب ملی ، محرومیت زدایی روستایی و استانی است که باید مجموع آنها از سوی این شورا مطرح و در مورد اینکه تاکنون چه میزان از آنها تخصیص و پرداخت شده است اطلاع رسانی نماید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.