امام جمعه بجستان گفت: حضور گسترده در انتخابات پیش رو تنها یک حق نیست، بلکه وظیفه‌ای مهم است که تمامی آحاد جامعه باید در این زمینه احساس مسوولیت کنند.

 همه باید برای شرکت در انتخابات احساس مسوولیت کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدجواد عبدی افزود: در شرایطی که دشمنان و عوامل آنها به شیوه های مختلف به دنبال ناامید کردن مردم از حضور در انتخابات هستند، مشارکت حداکثری در انتخابات علاوه بر تقویت انسجام و همبستگی و امنیت ملی، دشمنان را عصبانی و دوستان و دلسوزان نظام را خوشحال و امیدوار می کند.

وی با اشاره به نقش مهم شرکت باشکوه در انتخابات در افزایش امنیت نظام جمهوری اسلامی در سطوح ملی و بین المللی گفت: اگر دشمن احساس کند به واسطه حضور کمرنگ مردم در انتخابات، انسجام ملی کاهش یافته و یا از بین رفته است، برای امنیت کشور مشکل ایجاد می کند لذا برای تقویت امنیت ملی باید با حضور پرشور در انتخابات به وظیفه ملی و انقلابی و شرعی خود عمل کنیم.

امام جمعه بجستان گفت: اگر مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد دشمنان نسبت به اعمال تحریم ها و تشدید توطئه ها علیه کشور ما گستاخ تر می شوند و تحریم ها را افزایش می دهند و باید با شرکت گسترده در این رویداد ملی و انقلابی، پاسخی دندان شکن به یاوه سرایی های مستکبران داد.

وی خاطرنشان کرد: با شرکت نکردن و رای ندادن در انتخابات، شانس خود را برای کاهش و رفع مشکلات جامعه از دست داده ایم و این بدان معنا است که از حق رای خود استفاده نکرده و تعیین سرنوشت خود را به دیگران سپرده ایم.

حجت الاسلام عبدی گفت: علاوه بر اهمیت حضور پرشور در انتخابات، انتخاب آگاهانه فرد و یا افراد اصلح نیز بسیار مهم است و باید بخصوص در انتخابات ریاست جمهوری به فردی رای دهیم که آشنایی کافی با مسائل و مشکلات کشور داشته و برای رفع آنها راهکار کارشناسی و عملیاتی داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر لروم توجه رییس جمهوری و دولت آینده به ظرفیتها و توانمندیهای داخلی گفت: کشورهایی که نگاه به سایر کشورها داشتند هیچ زمان روی آسایش ندیدند ولی کشورهایی مانند آلمان و انگلستان که به پتانسیل های خود را فعال کردند به توسعه و رونق دست یافتند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز ۲۸ خردادماه برگزار می شود.  

هزار و ۲۰۰ نفر در شهرستان بجستان، دست‌اندرکار برگزاری این انتخابات هستند.

مرکز شهرستان ۳۵ هزار نفری بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

بجستان مرکب از دو بخش مرکزی و یونسی دارای ۴۹ رستا است. ۱۶ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.