رییس هیات نظارت مشهد بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: پنج هزار و ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم برای نظارت بر انتخابات فردا ۲۸ خرداد با حضور در شعبه‌های اخذ رای در سطح این شهرستان سازماندهی شده‌اند.

پنج هزار و ۵۰۰ ناظر بر روند انتخابات در مشهد نظارت دارند

به گزارش قدس آنلاین، سیدعلی بامشکی افزود: دو یا سه ناظر مرد یا زن در این چارچوب در هر یک از شعبه‌های رای‌گیری مستقر شده و در کنار دیگر دستگاههای مجری انتخابات، بر فرایند اخذ آرا از مردم نظارت می‌کنند.  

وی ادامه داد: هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان مشهد بر اساس جدول زمانبندی موارد متعددی از وظایف خود را همچون "انتقال تعرفه‌ها و صندوقهای الکترونیکی به شعبه‌های رای‌گیری،  توزیع ملزومات این شعبه‌ها در مناطق مختلف شهری و روستایی، پیکربندی و به روزرسانی صندوقها، صدور احکام و کارت شناسایی ناظران و برگزاری جلسات تخصصی بازرسی" تاکنون انجام داده است.  

۸۲۶ نفر در سه شهر مشهد، احمدآباد و رضویه نامزد انتخابات شوراهای شهری در این شهرستان هستند هستند. ۷۹۳ نفر از این نامزدها برای کسب کرسی شورای شهر مشهد، ۱۸ نفر برای شورای شهر رضویه و ۱۵ نفر برای حضور در شورای شهر ملک‌آباد رقابت دارند.  

شورای اسلامی در شهر مشهد ۱۵ و هر یک از شوراهای شهری در رضویه و ملک‌آباد پنج عضو دارند.

شهرستان مشهد با سه شهر مشهد، رضویه و ملک آباد حدود ۴۰۰ روستا و آبادی حدود چهار میلیون نفر جمعیت دارد که دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از آنها واجد شرایط رای دادن  در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هستند.

انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا فردا جمعه همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای مجلس پنجم خبرگان رهبری برگزار می‌شود.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.