انتشار آمارهای رسمی از همه‌گیری کرونا نشان می‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته همچنان روند صعودی ویروس منحوس در برخی مناطق بخصوص شهرستان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور ادامه دارد.

 رشد ۶۹ درصدی شهرستان‌های قرمز/ شهرستان‌های جنوب و جنوب شرقی همچنان در مدار صعودی ویروس منحوس

به‌گزارش قدس آنلاین؛ بررسی‌های آماری نشان می‌دهد روند صعودی بیماری در برخی استان‌ها همچنان ادامه دارد و نوع ویروس جهش یافته هندی در این مناطق مشکلاتی تازه به کادر درمان تحمیل کرده است.

در این زمینه تغییر معنادار تعداد شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی تاکیدی براین واقعیت است که ویروس کرونا همچنان درحال فعالیت است و درصورت بی‌توجهی به این فعالیت احتمال بروز مشکلات آتی غیرقابل اجتناب است.

این درحالی است که از روز گذشته تعداد شهرستان‌های در وضعیت قرمز کرونایی از 13 مورد در هفته گذشته با رشدی معادل 69 درصد یکباره به عدد 22 رسید و مهر تاییدی به این واقعیت زد که در این مناطق کانون‌های تازه‌ای از بحران کرونا شکل گرفته و بی‌توجهی به روند سرایت این نوع ویروس می‌تواند به‌سرعت تبدیل به بحرانی غیرقابل کنترل در سراسر کشور باشد.

در همین حال با درنظر گرفتن افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی تعداد شهرستان‌های وضعیت نارنجی نیز رشدی معادل 15.8 درصد به خود دیده و اکنون 208 شهرستان در این شرایط قرار گرفته است و کارشناسان براین باورند که این تغییرات می‌تواند زنگ هشداری برای مسئولان و البته مردم همجوار این مناطق باشد که خطر در کمین است.

در چنین شرایطی کارشناسان بهداشت و درمان تاکید می‌کنند بهترین راهکار این است که ضمن رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی را هم جدی گرفته و رعایت فاصله حداقل 1.5 متری را در این‌زمینه مدنظر داشته باشیم.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

آخرین آمار اصفهان؛  12 فوتی و 477 ابتلای جدید

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان یک هزار و 848 نفر بودند که 477 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده 155  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این مدت 155 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 884 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد 170 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را12  نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد5  نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

50 درصد شهرستان‌های استان بوشهر به وضعیت قرمز کرونایی درآمد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی با رعایت پروتکل بهداشتی در شعب اخذ رأی در حال برگزاری است اظهار داشت: کارشناسان بهداشت و بازرسان بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی سیار و ثابت نظارت می‌کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی متناسب با شعب اخذ رأی تدوین و ابلاغ شده است گفت: در همین راستا تمام تلاش‌ها به کار گرفته شده تا بتوان به‌طور کامل این دستورالعمل‌ها را در شعب اخذ رأی اجرا کرد و مشکلی در این خصوص به‌وجود نیاید.

وی گفت: توصیه شده تا در انتخاب شعب اخذ رأی فضاهای باز در اولویت قرار گیرد و چنانچه فضاهای بسته انتخاب شده باید درب ورودی و خروجی جداگانه و تهویه نیز در نظر گرفته شده باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تغییر وضعیت شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر به مرحله بسیار پرخطر خبر داد و بیان کرد: 5 شهرستان از از شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از روز شنبه 29 خردادماه محدودیت‌های متناسب با رنگ‌بندی‌های جدید اعمال می‌شود افزود: 5 شهرستان دشتستان، تنگستان، دشتی، کنگان و عسلویه در وضعیت قرمز، 4 شهرستان گناوه، بوشهر، دیر و جم در وضعیت نارنجی و شهرستان دیلم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد که از شنبه 29 خردادماه محدودیت‌های متناسب با این رنگ‌بندی اعمال می‌شود.

کشمیری با اشاره به روند صعودی مبتلایان به کرونا در استان تصریح کرد: با بستری 68 بیمار جدید تعداد بیماران در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به 347 نفر رسید.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از ثبت 2 مورد فوتی دیگر به سبب کرونا در بوشهر خبر داد و بیان کرد: 2 فوتی دیگر ناشی از ابتلا به کرونا، یک آقا با 43 سال سن با سابقه بیماری و یک خانم با 41 سال سن بدون بیماری زمینه‌ای در استان بوشهر به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 215 نفر به علت ابتلا به این ویروس در استان بوشهر جان خود را از دست داده‌اند خاطر نشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون حدود 48 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

درحال تکمیل... .

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.