سرمربی تیم ملی استرالیا از عزم بالای خود برای جبران شکست تاریخی این تیم مقابل ایران، این بار در مقدماتی جام جهانی قطر صحبت کرد.

سرمربی استرالیا: می‌خواهم شکست تلخ برابر ایران را جبران کنم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سایت «Sydney Morning Herald»، آخرین بازی ملی گراهام آرنولد زخمی بزرگ بر روان فوتبال استرالیا بر جای گذاشت و لکه‌ای بود که او نمی‌تواند پاک کند. استرالیا روز 29 نوامبر 1997 (8 آذر 1376) با نتیجه 2 بر صفر از ایران پیش بود و به نظر می‌رسید آماده پایان دادن به این دوری طولانی‌مدت از جام جهانی است. سپس آفت پیتر هور یا «همان دیوانه» (هواداری که به زمین بازی آمد و سبب توقف چند دقیقه‌ای مسابقه شد) آمد و تور دروازه ایران را پاره کرد.

حدود 25 سال بعد رستگاری می‌تواند همین اطراف باشد. آرنولد توانست با غلبه بر کویت، تایوان، نپال و اردن، استرالیا را بدون نقص از مرحله اول مقدماتی جام جهانی 2022 قطر عبور دهد و حالا سرنوشت می‌تواند این کابوس را در خاک استرالیا از بین ببرد. با وجود محدودیت‌های ویروس کرونا به نظر می‌رسد استرالیا نمی‌تواند تا پایان سال 2021 در خانه خود به میدان برود. دیداری که هواداران سال‌ها رویای آن را دارند، اما آرنولد نمی‌خواهد بیشتر از این منتظر بماند.

آرنولد درباره تقابل تاریخی دو تیم در ورزشگاه کریکت ملبورن گفت: شگفت‌آور است که بسیاری از مردم درخصوص دیدار دو تیم در سال 1997 صحبت می‌کنند. من همه بازیکنان را در زمین به یاد می‌آورم و واقعاً یک شکست را پشت سر گذاشتیم. زمانی که 2 بر صفر جلو بودیم باید جلو می‌آمدیم، اما از لحاظ ذهنی افت کردیم و حریف بازی را به تساوی رساند.

وی با اشاره به تلخی این نتیجه برای زردپوشان تصریح کرد: دیدن تری ونابلز پس از بازی و شرایطی که داشت ویرانگر بود. او می‌گفت این ناعادلانه‌ترین نتیجه‌ای بود که در عمر خود تجربه کرده و اتفاقی ناراحت‌کننده برای پایان بازی های ملی‌اش بود.

سرمربی تیم ملی استرالیا درخصوص قرعه‌کشی مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2022 و احتمال تقابل با ایران گفت: بگذارید با ایران بازی کنیم. خاطره بازی قبلی همیشه وجود دارد و می‌خواهم آن را جبران کنم. این آخرین دیدار ملی بود که به توپ ضربه زدم و بلافاصله از میادین ملی خداحافظی کردم. در هر جایی با ایران بازی می‌کنیم و این مرا آزار نمی‌دهد. ما به زمین می‌رویم و انتظار پیروزی در هر مسابقه را داریم. مهم نیست با چه تیمی بازی کنیم. با روش خودمان و با انرژی فراوان بازی می‌کنیم و اصول ما ثابت مانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.