کلیه دانشجویان سراسر کشور برمبنای حداقل حقوق (۲ میلیون و ۶۵۶هزار تومان) و با نرخ ۱۲درصد حق بیمه و فقط با پرداخت ۳۱۸ هزار تومان می‌توانند تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی قرار گیرند.

چگونگی بهره‌مندی از بیمه دانشجویی +جزییات و رقم پرداختی

قدس آنلاین؛ امیری گنجه، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ که  در نشست شورای معاونین این اداره کل گفت: دانشجویان درحال تحصیل که فاقد بیمه هستند یا حتی تحت تکفل والدین خود بوده و از خدمات درمانی بهره مندند و یا به عنوان مستمری بگیر سازمان هستند می توانند با ارائه کارت دانشجویی معتبر از طریق مراجعه به شعب و یا سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir با ارائه درخواست و احراز شرایط مقرر نسبت به انعقاد قرار داد و پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند.

امیری گنجه افزود: پرداخت حق بیمه به سه شکل امکان پذیر است که نرخ ۱۲ درصد شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است.نرخ ۱۴ درصد که شامل خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از باز نشستگی است و نرخ  ۱۸ درصدکه خدمات بازنشستگی ، فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کارافتادگی را شامل می شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که دانشجویان متقاضی دریافت خدمات درمانی هستند و تحت حمایت بیمه درمانی تبعی والدین خود نیستند در صورت درخواست بیمه درمان، سرانه درمان به این مبلغ اضافه می شود که برمبنای حداقل حقوق ماهیانه ۷۱ هزار و ۶۰۰تومان است.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: متقاضیانی که ۱۰ سال قبل از تاریخ درخواست، یک سال سابقه پرداخت حق بیمه ( با نرخ کامل) را دارند از معاینات اولیه معاف خواهند بود .همچنین نرخ ۱۲ درصد نیاز به انجام معاینات اولیه ندارد و متقاضیان نرخ ۱۴ درصد نیز در صورتی که دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی بیش از ۵ سال باشند پس از تعیین میانگین دستمزد می توانند ۳۶۰ روز آخر دستمزد مبنا را بین حداقل دستمزد و حداکثر میانگین مذبور به اختیار انتخاب کنند.

امیری گنجه افزود:  حداقل سن درخواست بیمه دانشجویان  ۱۸ سال  وحداکثر درخواست ۵۰ سال تمام برای متقاضیان بیمه دانشجویی می باشدکه البته در صورت داشتن مازاد سنی معادل مازاد سن نسبت به ۵۰ سال مورد نیاز است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در پایان یادآورشد: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۷۱۰ نفر از دانشجویان در شعب  غرب تهران بزرگ تحت پوشش بیمه  تامین اجتماعی دانشجویان قرار دارند که ازاین تعداد یک هزارو ۳۷۰ نفر مرد و ۳۴۰ نفر ازآنان بانوان می باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.