نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین نوشت دلایل خوبی وجود دارد که رضایت همه طرف‌ها در مذاکرات وین جلب خواهد شد.

اولیانوف: در گفتگوهای وین رضایت همه طرف‌ها جلب خواهد شد

قدس آنلاین: میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی درباره به نتیجه رسیدن مذاکرات درباره احیای برجام ابراز امیدواری کرد.

او در توئیتی نوشت: قبول دارم که اکنون ممکن‌ها و غیرممکن‌ها (در گفتگوهای هسته‌ای ایران) روشن شده است. ظاهرا هیچیک از طرفین بطور کامل به خواسته‌های خود در گفتگوهای وین در باره برجام نخواهد رسید. اما دلایل خوبی برای این باور وجود دارد که رضایت همه طرف‌ها جلب خواهد شد.

دیروز ششمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و بدون حضور آمریکابه ریاست انریکه مورا، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی‌، در گراند هتل وین پایان یافت. رئیس هیئت مذاکره‌کننده کشورمان، در این نشست از طرف‌های مذاکره خواست تا با جدیت و اراده قوی به منظور حفظ و احیای برجام، با واقع‌بینی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. رؤسای سایر هیئت‌ها نیز ضمن تایید پیشرفت های صورت گرفته، بر ضرورت مشارکت همه طرف‌ها با رویکردی سازنده در ایجاد زمینه رسیدن به توافق تاکید کردند.

شایان ذکر است، مقامات کشورمان بر لزوم لغو همه تحریم‌های ایران و ایجاد سازوکاری برای تضمین ماندن آمریکا در این توافق به منظور بازگشت تهران به آن تاکید کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.