صالحی با اشاره به اهمیت بزرگداشت دهه کرامت، اظهار کرد: این ایام فرصتی برای دستیابی به معرفت اهل‌بیت(ع) به ویژه ثامن‌الحجج(ع) است.

دهه کرامت فرصتی برای دستیابی به معرفت اهل‌بیت(ع) به ویژه ثامن‌الحجج(ع) است

به گزارش قدس آنلاین، «سیدعباس صالحی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به اهمیت و تأثیر برگزاری دهه کرامت در ترویج فرهنگ و سیره اهل‌بیت(ع) گفت: دهه کرامت که از آغاز ماه ذی‌القعده با میلاد حضرت معصومه(س) آغاز و تا 11ذی القعده میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد فرصتی برای جشن و سرور مذهبی است، به ویژه اینکه ایران ما مفتخر به وجود متبرک و مضجع شریف حضرت ثامن الحجج(ع) و خواهر گرامی‌شان و همچنین برادر ایشان حضرت شاه‌چراغ(ع) است، خود این جایگاه پایتختی معنوی که از طریق این اعتاب مقدسه برای ایران حاصل شده است این اهمیت را ایجاد می‌کند که ایرانیان با یک نگاه ویژه‌ای به دهه کرامت توجه کنند که این امر هم اتفاق افتاده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما، در فضای مناسک و مراسم‌های مذهبی فضاهای عزاداری چون محرم، صفر و ... را داریم اما توازن بین سرور و حزن مذهبی که در تعالیم دینی در توجه به آن تاکید شده است؛ شاهد هستیم که تاکید شده همانطور که در حزن و سوگواری اهل بیت(ع) محزون می‌شوید در حوزه‌های سرور اهل‌بیت(ع) نیز مسرور باشید، این توازن بسیار اهمیت دارد زیرا از یک سو توازن اجتماعی و از سوی دیگر برای افراد یک توازن وجودی فردی را ایجاد می‌کند.

وی گفت: دهه کرامت یک فرصت برای جشن و سرورهای مذهبی است اما در دوسال اخیر شرایط کرونایی باعث شده است که امکان فضاهای بروز و ظهور علنی برای جشن و سرور کمتر باشد اما در عین حال همان میزانی که در فضای حقیقی و بیشتر در فضای مجازی این جشن‌ها برگزار می‌شود طبعا یک نوع فرصت را برای نوعی ارتباط با اهل‌بیت(ع) با نشان دادن مسرت و شادی‌های وجودی و جمعی ایجاد می‌کند. بنابراین از این منظر دهه کرامت مهم است زیرا یک فرصت‌سازی برای شادی‌ها و سرورهای مذهبی ایجاد می‌کند.

صالحی یادآور شد: از جنبه دیگر دهه کرامت امکان دستیابی به معرفت اهل‌بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) و خاندان مکرم ایشان را فراهم می‌کند، ما ایرانیان مدیون امام رضا(ع) و خانواده ایشان هستیم که با حضور خودشان در ایران عطر اهل‌بیت(ع) را در کشور ما پراکنده کردند، از این رو دهه کرامت می‌تواند فرصتی باشد تا نسبت به اهل‌بیت(ع) به طور عام و به امام رضا(ع) و بیت مکرم ایشان به طور خاص معرفت و شناخت عمیق‌تری پیدا کنیم.

وی در پایان دهه کرامت را فرصتی برای انس وجودی و معرفتی با امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاه‌چراغ(ع) دانست که باید قدر آن را بدانیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.