مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: صدور دفترچه‌های بیمه سلامت از امروز، اول تیرماه، در این استان به طور کامل متوقف شد.

خراسان رضوی صدور دفترچه‌ بیمه سلامت را متوقف کرد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا رمزی  افزود: حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه امسال در راستای پیاده‌سازی نسخه‌نویسی الکترونیکی آغاز شده بود.
وی ادامه داد: از ابتدای اردییهشت، صدور دفترچه‌های بیمه سلامت رایگان در خراسان رضوی متوقف شده بود و از ابتدای خردادماه نیز چاپ دفترچه‌های بیمه‌شدگان صندوق روستاییان و از امروز چاپ دفترچه‌های بیمه کارکنان دولت و سایر اقشار متوقف شده است.
وی گفت: در اجرای ماده ۷۰ برنامه ششم توسعه کشور و ابلاغیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان بیمه سلامت ایران از سال گذشته ملزم به اجرای برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک در تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد خود شده است.  
وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، بیمه‌شدگان زیر پوشش این سازمان برای مراجعه به پزشک نیاز به دفترچه بیمه نخواهند داشت و مراکز درمانی بر اساس کد ملی بیمار، اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیکی خواهند کرد و در صورت نداشتن زیرساخت الکترونیک در مرکز مورد نظر، در سربرگ مطب یا درمانگاه اقدام به تجویز دارو و دیگر خدمات برای بیمه‌شدگان خواهد شد.
دکتر رمزی، شمار موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در استان خراسان رضوی را چهار هزار و ۵۵۵ مرکز شامل پزشکان، داروخانه‌ها، دندانپزشکان، بیمارستانها و دیگر مراکز تشخیصی و درمانی عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.