سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حوزه هنری مشهد به عنوان مالک ۲ سینمای تخریب شده آسیا و قدس، سالن سینمایی جدیدی را برای جایگزینی سالن‌های مزبور، در ساختمان مهر کوهسنگی در دست ساخت دارد.

سالن جدیدی جایگزین ۲ سینمای تخریب‌شده مشهد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جواد روشندل  افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از باب رسالتی که دارد و طبق آیین نامه وزارتخانه مبنی بر اینکه در صورت تخریب سینمایی، باید معادل آن زمینی در نظر گرفته و سینمایی ساخته شود، مکاتبه ای در خصوص ۲ سینمای یاد شده با حوزه هنری انجام داده است اما پاسخ مکتوبی در خصوص تخریب یا تغییر کاربری آنها دریافت نکرده است.

وی بیان کرد: با این حال مسوولان حوزه هنری شفاهی اعلام کرده اند که به جای ۲ سالن تخریب شده سینماقدس و آسیا، سالن سینمایی دیگری را در ساختمان مهر کوهسنگی در حال ساخت دارند که البته هنوز به بهره برداری نرسیده است.

رییس حوزه هنری خراسان رضوی نیز در خصوص علت تخریب ۲ سینمای یادشده گفت: این موضوع در حوزه اختیارات حوزه هنری استان نیست و موضوع تخریب با تغییر کاربری ۲ سینما قدس و آسیا مربوط به واحد حقوقی و املاک حوزه هنری مرکز می شود.

مجید عسکری اضافه کرد که سالن سینمایی در ساختمان مهر کوهسنگی در حال ساخت است که جایگزین ۲ سینمای تخریب شده خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.