بودن یا نبودن اسکوچیچ همراه تیم ملی در ادامه مقدماتی جام جهانی مسئله این روزهای فوتبال ماست. خداداد عزیزی که تجربه جابه جایی سرمربی تیم ملی پس از صعود از استرالیا به جام جهانی را دارد، ناگفته های بسیاری در مورد این شرایط دارد.

 از قرارداد اسکوچیچ  پورسانت زیادی به کسی نمی‌رسد!

احتمالاً بهتراز هرکسی می‌توانید حال و هوای بازیکنان تیم ملی در این روزها را درک کنید.

بله. این تجربه را داشته‌ام. بعد از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی و برکناری والدیر ویرا از سمت مربیگری تیم ملی، تومیسلاو ایویچ ۶۴ ساله و کروات سکان هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت. ایویچ تیم ملی را در ۹ دیدار دوستانه هدایت کرد و بعد از شکست برابر رم از سوی فراهانی از سمت خود برکنار و هدایت تیم ملی به جلال طالبی سپرده شد.

همان‌طور که گفتید ویرا ما را از جهنم استرالیا عبور داد و اخراج شد. چرا؟

در آن زمان به محض اینکه تیم ملی به جام جهانی صعود کرد مصطفوی تغییر کرد و به جای او صفایی فراهانی به فدراسیون آمد و او هم به سرعت ویرا را به سیاسی ترین شکل ممکن عوض کرد. ویرا مربی خوبی بود و در گردونه ورزش سیاسی کشور ما حذف شد. تیمی که با یک رئیس فدراسیون و یک مربی به جام جهانی رفته بود را فقط و فقط به خاطر مسائل سیاسی با یک رئیس فدراسیون و سرمربی دیگر به جام جهانی فرستادند.

اما مرحوم ایویچ را هم با همان نام و رزومه بزرگ عوض کردند؟

اول چون می‌دانستند او مربی کار کشته و با دانشی است با سلام و صلوات آوردنش و کلی بابت آوردنش مانور کردند.اما وقتی آمد و کارش را شروع کرد دیدن با دیسیپلین و سخت کوشی او نمی‌توانند کنار بیایند. دیدند او حرف کسی را گوش نمی‌دهد و به توصیه‌هایی که آقایان می‌کنند، توجه نمی‌کند. او مربی حرفه‌ای بود و سفارش پذیر نبود و این به درد فوتبال ما نمی‌خورد. آقایان مربی بله قربان گو می‌خواستند. ایویچ قربانی دیکتاتوری فدراسیون شد.

آیا همین سرنوشت در انتظار اسکوچیچ است؟

در مورد اسکوچیچ به نظر من شیطنت‌هایی در کار است که بیشتر از دلالیسم رایج در کشور ما نشأت می‌گیرد. اسکوچیچ سرمربی ارزانی است و پورسانت زیادی به کسی نمی‌رسد. آقایان دنبال سرمربی‌های گرانی چون ویلموتس هستند تا با آماتورگونه ترین شکل ممکن ما را سرکیسه کنند. ما بازی‌های مهمی را پیش رو داریم و حتی شاید با فرگوسن هم صعود نکنیم.اسکوچیچ هم اگر قرار است کاری انجام دهد، باید از حمایت لازم برخوردار باشد وگرنه با این جو حاکم بعید است موفق شود.

از نظر فنی اسکوچیچ را می‌پسندید؟

کسی که بتواند با آن شرایط سخت از چهار بازی چهار پیروزی بدست آورد، حتماً چیزی در چنته دارد. ضمن اینکه ما بهترین نسل فوتبالی را الان در اختیار داریم و باید دقت کنیم تا حذف نشویم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.