عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران به‌دنبال راستی‌آزمایی است گفت: مذاکرات برجام با نظارت مستقیم شورای عالی امنیت ملی و مجلس در حال انجام است.

مذاکرات برجام با نظارت مستقیم شورای عالی امنیت ملی و مجلس در حال پیگیری است

به گزارش قدس آنلاین، سیدعلی آقازاده شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مورد ادامه مذاکرات برجام اظهار داشت: مذاکرات ژنو و مذاکرات هسته‌ای بعد از تمایل ورود آمریکا به برجام آغاز شده است و البته خود آمریکا در جلسه حضور ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اکنون حواشی که با خروج آمریکا از برجام ایجاد شد مورد بحث است گفت: مسائل محوری برجام و موضوعات جدید توسط تیم‌های تخصصی و فنی بررسی می‌شود.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران بسیاری از تعهدات برجام را قبول کرد اما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا تحریم‌هایی از دیدگاه خود را برای ایران وضع کرد.

آقازاده خاطرنشان کرد: اکنون تیمی در جمهوری اسلامی و مجلس در مورد اقداماتی که ایران و آمریکا باید انجام دهند نظیر افزایش سطح غنی‌سازی هسته‌ای ایران و کاهش تعهدات ایران در برجام مذاکره می‌کنند لذا ایران به‌دنبال راستی‌آزمایی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها بر این حوزه نظارت دارد همچنین نظارت مستقیمی از سوی شورای عالی امنیت ملی اعمال می‌شود.

وی ابراز داشت: طرح قانون پدافند غیرعامل از طریق سازمان پدافند غیرعامل و نیروهای مسلح به مجلس و کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد که این مسئله مورد پیگیری قرار گرفت و به تصویب نهایی رسید و اکنون نیز طرح در صحن پیگیری می‌شود.

آقازاده گفت: پیش‌بینی اقدامات پدافند غیرعامل و ترمیم حوزه‌های مشمول طرح پدافند غیرعامل در این قانون لحاظ شده همچنین الزامات قانونی نیز برای دولت‌ها وجود دارد که به تأمین زیر ساخت این طراحی و اجرایی کردن پدافند غیرعامل بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.