آستان قدس رضوی با ایجاد امکان مشارکت عموم مردم در وقف های مشارکتی، بستر مناسبی برای قرار گرفتن نام همه دلدادگان به حضرت رضا(ع) در فهرست واقفان رضوی ایجاد کرد.

«وقف مشارکتی»؛ بستر سهیم شدن همه مردم در وقف و نذر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با بیان این مطلب در جمع مشاوران دفاتر وقف و نذر حرم مطهر رضوی گفت: به منظور اجرایی کردن امکان وقف توسط همه مردم، مدل «وقف مشارکتی یا جمعی» را در دستور کار داریم تا بستر مناسب و ساده برای مشارکت تمامی افرادی که علاقه دارند نامشان در فهرست واقفان آستان قدس رضوی ثبت شود، فراهم شود.

امکان خرید اوراق وقفی ساخت زائرشهر، تامین سایبان زائران و...
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا اصغری درباره جزئیات این طرح اظهار کرد: در این نوع وقف، ارادتمندان امام رضا(ع) می‌توانند به دلخواه خود اوراق وقفی یکی از پروژه‌های آستان قدس رضوی از جمله، ساخت مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی، زائرشهر و زائرسرای رضوی، تأمین سایبان‌های متحرک در صحن های حرم و بسیاری دیگر از پروژه ها که به زودی معرفی شود را خریداری کنند و یکی از واقفان این پروژه ها شوند.

مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی افزود: این اوراق وقفی ابزاری است که خریداران به واسطه آن، به عنوان واقف در پروژه انتخابی خود مشارکت می کنند و وقف‌نامه‌های آن نیز پس از تکمیل پروژه ها ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اصغری، وقف مشارکتی را راهکاری مناسبت برای ترویج سنت حسنه وقف برشمرد و گفت: توسعه کمی و کیفی وقف و نذر در حرم مطهر رضوی، با همت و تلاش مشاوران دفتر نذر حاصل شده و فعالیت آنها نقش به سزایی در آگاهی مردم در این حوزه دارد.

پیگیری دو طرح جدید آستان قدس در حوزه وقف
اصغری به برخی اقدامات کلان برای توسعه وقف نیز اشاره کرد و افزود: در سطح ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال تدوین «سند ملی وقف و امور خیریه»  است که اهمیت بسیاری دارد و می تواند آثار و برکات فراوانی به همراه داشته باشد. همچنین با توجه به تقاضای زائران و مجاوران، آستان قدس رضوی نیز طرح ها و برنامه هایی برای توسعه وقف و نذر در دست پیگیری دارد که تشکیل «صندوق وقف سرمایه یا سهام» و طرح وقف عام سود حاصله از «بیمه عمر»، از جمله مهم ترین آن هاست.

مشاوران وقف و نذر، خادم الرضا(ع) هستند
مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره‌وری موقوفات به اهمیت ارائه مشاوره در حوزه وقف و نذر هم اشاره و اظهار کرد: مشاوران حاضر در دفاتر نذر و وقف حرم مطهر رضوی، مروج و مبلغ وقف و نذر رضوی هستند و باید زائران را با چگونگی مشارکت در این سنت‌های حسنه آشنا کنند.
وی افزود: همه مشاورانی که در دفاتر مشاوره وقف تلاش می کنند، خادم الرضا(ع) هستند و در اشاعه سنت حسنه وقف و ثواب آن شریک هستند.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.