قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت ارتقای سطح خدمت رسانی به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) اظهار کرد: آنچه به عنوان محور فعالیت ها در آستان قدس رضوی مورد توجه است و تولیت معزز آستان نیز بر آن تاکید دارند، افزایش کمی و کیفی خدمت رسانی به زائران و مجاوران است.

افزایش کمی و کیفی خدمت به زائران، محور فعالیت‌ها در آستان قدس رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مالک رحمتی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، تصریح کرد: همه می دانیم که هرچه در کشورمان داریم از برکت وجود امام رضا(ع) است و به همین دلیل خدمت به زائران و مجاوران ایشان در اولویت همه برنامه ها و اقدامات قرار داد. 
رحمتی تصریح کرد: بر اساس همین باور و اعتقاد، آستان قدس رضوی همه توان خود را برای ارائه خدمت بی منت به زائر و مجاور به کار می گیرد، اما لازم است همه ظرفیت های شهر، استان و در مواردی نیز ظرفیت های ملی برای این خدمت رسانی بسیج شود. 

پیش بینی افزایش زائران در ماه های آینده
قائم مقام آستان قدس رضوی ادامه داد: قابل پیش بینی است که پس از پشت سرگذاشتن دوره کرونا، زائرانی که بیش از یک سال امکان سفر به مشهد مقدس و زیارت از نزدیک حرم مطهر رضوی را نداشته اند راهی این شهر مقدس شوند و خیلی دور نیست زمانی که تعداد زائران سالانه ما از ۳۰ میلیون فعلی به بیش از ۴۰ میلیون افزایش یابد، به همین دلیل باید خودمان را برای افزیش کمی و کیفی سطح خدمات، از جمله خدمات درمانی و فوریت‌های پزشکی آماده کنیم. 
رحمتی گفت: آستان قدس رضوی در حد توان خود پایگاه های اورژانس و فوریت‌های پزشکی را در صحن های حرم مطهر رضوی ایجاد کرده است، اما ضرورت افزایش این پایگاه‌ها در داخل حرم و همچنین بافت پیرامونی احساس می شود.
قائم مقام آستان قدس تصریح کرد: ما در آستان قدس رضوی  خدمت به زائر و مجاور را وظیفه خود می دانیم و افتخار می کنیم که بتوانیم گره‌ای از مشکلات آن ها باز کنیم. اما این خدمت نبایست باعث شود که سایر دستگاه ها و سازمان ها که مسئولیت قانونی در ارائه این خدمات دارند، به وظیفه خود عمل نکنند.
رحمتی به همکاری و تعامل مثبت موجود بین آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه این تعامل ثمرات فراوانی داشته و نمونه آن، مدیریت دوره کرونا در حرم مطهر رضوی با بالاترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. 
وی ادامه داد: اکنون و با امضای تفاهم نامه همکاری برای افزایش خدمات درمانی در داخل حرم مطهر و بافت پیرامونی آن نیز بستر تقویت این همکاری ها فراهم شده است که امیدواریم در سریع ترین زمان ممکن اجرایی شود.

توجه ویژه به بافت پیرامونی
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بخشی از نتایج این تفاهم نامه تصریح کرد: متاسفانه طی سال های اخیر نسبت به بافت پیرامونی حرم مطهر غفلت هایی صورت گرفته است. اما در آستان قدس رضوی، خدمت رسانی در این بافت را از خدمت در داخل حرم جدا نمی دانیم. چرا که معتقدیم بخش عمده ای از زائران طی مدت حضور در شهر مشهد، در همین بافت پیرامونی حضور دارند. بنابراین، لازم است سطح خدمات رسانی به آنها و همچنین به مجاوران ساکن این منطقه توسعه یابد. 
رحمتی تصریح کرد: افزایش پایگاه های اورژانس و توسعه خدمات پزشکی در بافت پیرامونی حرم مطهر، یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید تولیت معزز آستان قدس بوده که این امر با امضای تفاهم نامه مشترک بین آستان و دانشگاه علوم پزشکی محقق خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.