معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: چیزی به اسم فرسوده بودن در ناوگان حمل و نقل عمومی نداریم و میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی خراسان رضوی در حال حاضر حدود ۱۲ سال است .

 میانگین عمر اتوبوس های خراسان رضوی ۱۲سال است /جریمه ۸۰۰میلیون تومانی برای شرکت های حمل و نقل عمومی

جواد وحدتی فرد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان رضوی  در بخش اتوبوس حدود ۱۲ سال است.

*فرسودگی

وی با بیان اینکه در خوش بینانه ترین حالت یک اتوبوس باید ۱۵ سال در جاده تردد کند، تصریح کرد: در حال حاضر چیزی به اسم عمر مفید و مرز فرسودگی در ناوگان اتوبوسرانی و از رده خارج کردن اتوبوس ها نداریم بلکه هر اتوبوسی که بتواند برگ معاینه فنی را دریافت کند قادر به فعالیت در چرخه حمل و نقل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان خراسان رضوی ۱۱ مرکز معاینه فنی در حوزه اتوبوسرانی وجود دارد و به طور مستمر به صورت سیستمی بر آنها نظارت صورت می گیرد، افزود: دولت در زمینه حمل و نقل جاده ای سرمایه گذاری در زمینه خرید اتوبوس انجام نمی دهد و اتوبوس هایی که در ناوگان عمومی فعالیت می کنند توسط بخش خصوصی و سرمایه های مردمی خریداری شده اند از این رو اگر شاهد افزایش عمر آنها هستیم باید چاره جدی در زمینه حمایت از آنها به منظور نوسازی این ناوگان صورت بگیرد.

*هزینه نگهداری

 وی در مورد راه های استان نیز گفت: به دلیل کمبود منابع مالی در حال حاضر نگهداری و ارتقائ راه های خراسان رضوی که حدود ۲۰هزار کیلومتر می باشند همانند سایر راه های استان با محدودیت های مالی  مواجه می باشد زیرا هزینه نگهداری راه ها در طول سال های گذشته به صورت سرسام آور افزایش پیدا کرده است.

وحدتی درپاسخ به این سوال که راه های خراسان رضوی در سطح کشور با توجه به اینکه استان زائر پذیری است دارای چه رتبه ای از لحاظ کیفیت هستند، اظهار کرد: در زمینه راه رتبه بندی در سطح کشور بین استان ها وجود ندارد اما برخی از استان ها به دلیل اینکه در مقایسه با خراسان رضوی که ۱۱۱ کیلومتر اتوبان دارند دارای اتوبان بیشتری هستند، راه های آنها از کیفیت مناسبتری برخوردار می باشند و اگر پروژه هایی نظیر حرم تا حرم که پروژه های ملی هستند تکمیل و به بهره برداری برسند وضعیت استان تا حدودی در این زمینه ارتقائ پیدا می کند.

*۱۰۰۰میلیارد اعتبار

وی افزود: برای بهبود کیفیت راه های خراسان رضوی و نگهداری مستمر آنها نیاز به ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار است این در حالی است که سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع اعتبار اختصاص داده می شود.     

معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که دستورالعمل های کرونایی تا چه میزان در ناوگان اتوبوسرانی  استان رعایت می شود، تصریح کرد: به همه شرکت های حمل و نقل عمومی در سطح استان اعلام شده است که دستورالعمل های بهداشتی را در جهت پیشگیری از شیوع کرونا با جدیت رعایت کرده و تنها از طریق نرم افزار فروش باید نسبت به فروش بلیط به مسافران اقدام کرده و مجوز فروش ظرفیت کامل را ندارند .

وحدتی فرد بیان داشت:  اگر راننده ای در طول مسیر نسبت به تکمیل ظرفیت کامل و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقدام کند تخلف بوده و مورد جریمه قرار خواهد گرفت که در این زمینه پلیس راه باید نظارت جدی بر نحوه فعالیت آنها داشته و مماشاتی با متخلفان نداشته باشد و موارد را به راهداری استان اطلاع رسانی کند تا در کمیسیون های رسیدگی به تخلفات مورد بررسی قرار بگیرد.  

*۸۰۰میلیون جریمه

وی ادامه داد: در ابتدای سال جاری شرکت های حمل و نقل عمومی استان و برخی از راننده ها به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونایی و اقدام به سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت مجاز، حدود ۸۰۰میلیون تومان جریمه شدند ، همچنین برای راننده های متخلف نیز ۴۵روز محرومیت از رانندگی و ارائه خدمات در ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.