طالبان با رد به آتش کشیدن مغازه‌ها و اموال عمومی در ولایت «فاریاب» گفت که این گروه حفاظت از مردم افغانستان علیه اشغالگران را وظیفه خود می‌داند.

طالبان: وظیفه ما حفاظت از مردم افغانستان در مقابل اشغالگران است

قدس آنلاین: «راس ویلسون» کاردار سفارت آمریکا در کابل در واکنش به گزارش‌ها درباره آتش زدن مغازه‌ها، ساختمان‌های دولتی، تخریب زیرساخت‌ها و به اسارت گرفتن مردم توسط طالبان، این اقدامات را نشان دهنده «افراطگرایی و بی‌توجهی آن‌ها به حقوق بشر و مردم افغانستان» دانست.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با رد این اظهارات آن را «غیرمسئولانه و بی‌اساس» خواند و تاکید کرد این گروه محافظت از خاک، کشور و مردم افغانستان را وظیفه خود می‌داند.

وی افزود: این اشغالگران هستند که 20 سال است مردم ما را می‌کشند و همه چیز را نابود می‌کنند.

مجاهد همچنین مدعی شد که به آتش کشیدن مغازه‌ها و اموال عمومی در شهرستان «اندخوی» ولایت فاریاب توسط نیروهای امنیتی افغان صورت گرفته است.

این گروه پیش‌تر نیز در بیانیه‌ای گفته بود که دولت افغانستان در نتیجه اشغال خارجی بوجود آمده است و وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف خارجی‌ها در افغانستان است.

همچنین طالبان درباره نیروهای خارجی نیز تاکید کرده بود: «هرکس که خواستار دوام جنگ و اِشغال باشد، مثل 20 سال گذشته مسئولیت آن نیز بر دوش آن‌ها است؛ هیچکسی نباید محاسبه نادرست کند و فریب حلقه‌های جنگ‌طلب را بخورد».

منبع: تسنیم

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.