فرماندار گناباد با هشدار و ابراز نگرانی نسبت به احتمال موج پنجم شیوع کرونا در این شهرستان گفت: کاهش احساس مسوولیت مردم و بخشهای مختلف جامعه در زمینه رعابت پروتکلهای بهداشتی این دغدغه را افزایش داده است.

فرماندار نسبت به موج پنجم شیوع کرونا در گناباد هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی روز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیشگیری از کرونا در گناباد افزود: شیوع و افزایش موارد ابتلا به سویه دلتای کرونا در استانهای جنوبی و جنوب شرقی کشور و مراودات و قرار گرفتن گناباد در مسیر ورودی این مناطق به استان خراسان رضوی زنگ خطر موج پنجم شیوع این ویروس را در این شهرستان به صدا درآورده است و در صورتی که مردم به رعایت پروتکلهای بهداشتی عنایت کافی نداشته باشند، تبعات شیوع این ویروس افزایش خواهد یافت.

وی خواستار هم افزایی و توجه بیشتر فعالان فرهنگی، فضای مجازی، رسانه های ارتباط جمعی، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی نسبت به فرهنگ سازی برای رعایت پروتکلهای بهداشتی و افزایش احساس مسوولیت عمومی در این ارتباط شد.

فرماندار گناباد ادامه داد: نظارتهای سخت گیرانه مرکز بهداشت، مجامع امور صنفی، اداره صنعت، معدن و تجارت و راهداری و حمل و نقل جاده ای بر رعایت پروتکلهای بهداشتی و مسائل پیشگیرانه در رستورانها، مساجد بین راهی و واحدهای صنفی و خدماتی مختف، ترمینال مسافربری و ناوگان حمل و نقل عمومی باید افزایش یابد.

وی با اشاره به افزایش حضور خانواده ها در بوستانهای شهری گناباد گفت: شهرداری های تابعه این شهرستان باید نسبت به اعمال محدودیتها نظیر مسدود کردن ورودی و خاموشی بوستانها به منظور کاهش حضور مردم در آنها اقدام کنند.

قربانی با تاکید بر نظارت بیشتر مسوولان ذیربط، فرماندهی انتظامی و پلیس راهور به اعمال محدودیتهای تردد شبانه و اعمال قانون خودروهای متخلف، تعطیلی واحدهای صنفی پس از ساعت ۲۲ به جز فروشگاههای مواد غذایی از مردم و صنوف مختلف خواست برای جلوگیری از افزایش تبعات شیوع کرونا با احساس مسوولیت بیشتر به رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک، از حضور در تجمع ها و به خصوص بوستانها و فضای سبز شهری و مجالس عروسی و ترحیم بپرهیزند.

وی همچنین خواستار نظارت بیشتر بر مراکز عرضه میوه و تره بار و فعالیت جمعه بازار برای رعایت پروتکلهای بهداشتی و لزوم فعالیت آن با ۵۰ غرفه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد هم با هشدار نسبت به افزایش احتمال موج پنجم شیوع کرونا در شهرستانهای تابعه این دانشگاه گفت: عادی انگاری، کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک، بر نگرانی در این زمینه افزوده است.

دکتر جواد باذلی افزود: میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک بین مردم به ۵۰ تا ۶۰ درصد و در اصناف تا ۷۰ درصد کاهش یافته که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۲۰ آزمایش از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در شهرستانهای زیرپوشش این دانشگاه جواب ۱۰ هزار و ۳۲۳ آزمایش مثبت بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: ۶ هزار و ۷۱۶ بیمار مبتلا به کرونا تاکنون به صورت سرپایی درمان شده و سه هزار و ۷۹۵ نفر هم بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: هشت هزار و ۱۰۰ دوز واکسن کرونا طی مرحله نخست و ۲ هزار ۸۰۸ دوز نیز طی مرحله دوم در شهرستانهای گناباد و بجستان به افراد دارای شرایط لازم تزریق شده و چهار هزار دوز نیز هم اکنون موجود است.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.