نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ۱۰۵ هزار و ۵۶۱ داوطلب کنکور ۱۴۰۰در ۳۹ حوزه امتحانی خراسان رضوی به رقابت خواهند پرداخت.

تشریح جزئیات کنکور ۱۴۰۰در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد ایزدیار اظهار داشت: یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۸۱۸ داوطلب در ۶۱۰ حوزه‌ امتحانی سراسر کشور برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به رقابت خواهند پرداخت که استان خراسان رضوی برای رقابت ۱۰۵ هزار و ۵۶۱ داوطلب در ۳۹ حوزه امتحانی، برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: در کلانشهر مشهد ۵۳ هزار و ۱۴۹ داوطلب در ۱۰ حوزه امتحانی شامل دانشگاه‌های فردوسی،  بین المللی امام رضا(ع)، خیام، آزاد اسلامی واحد، پیام نور، دانشکده فنی شهید منتظری، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش در گروههای مختلف امتحانی رقابت خواهند کرد.

مدیر خدمات آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: با توجه به گستردگی مکان حوزه های امتحانی در شهر مشهد و همچنین دانشگاه فردوسی،  به داوطلبان و خانواده آنها پیشنهاد می‌ شود از روز قبل از برگزاری آزمون برای تشخیص بهترین مسیر رسیدن به حوزه امتحانی اقدام کنند تا در روز آزمون دچار مشکل نشوند.

ایزدیار بیان کرد: داوطلبان گروه آزمایشی هنر، صبح چهارشنبه نهم تیرماه، ریاضی و انسانی صبح پنجشنبه دهم تیرماه، تجربی صبح جمعه ۱۱ تیرماه و گروه آزمایشی زبان نیز صبح شنبه دوازدهم تیرماه و بر اساس محل مشخص شده بر روی کارت ورود به جلسه خود، در این رقابت علمی شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دفترچه سوالات این آزمون‌ها بر پایه نظام آموزشی ۶، ۳، ۳، تنظیم شده است و داوطلبان باید به تمام سوالات پاسخ دهند.

وی افزود: بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش، نتایج اولیه آزمون ورودی دانشگاهها در دهه اول مردادماه اعلام می‌شود، همچنین زمان انتخاب رشته نیمه دوم مردادماه مشخص شده است تا نتایج نهایی در هفته اول شهریورماه اعلام شود.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در مورد دستورالعمل بهداشتی برای این آزمون گفت: داوطلبان باید ضمن توجه و عمل به پیام‌ها و نکات اجرایی و بهداشتی که در جلسه آزمون از بلندگو پخش می شود،  از تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جدا خودداری کرده و هنگام عطسه و یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنند. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج خود استفاده نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.