به گفته سخنگوی سازمان انتقال خون کشور اهدای خون در کشور طی سه ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵ درصدی نشان می دهد.

رشد ۱۵ درصدی اهدای خون در کشور طی سه ماهه نخست سال

«بشیر حاجی بیگی» سخنگوی سازمان انتقال خون کشور در گفت و گو با قدس آنلاین با اعلام این خبر که اهدای خون در کشور طی سه ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۵ درصدی نشان می دهد گفت: استانهای  قزوین، خوزستان و خراسان رضوی بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور را دارند.

به گفته حاجی بیگی اهدای خون در استان های قزوین ۳۴ ، خوزستان ۳۳ ،خراسان رضوی ۲۴ درصد رشد را شاهد بوده است.

وی افزود در سه ماهخ نخست سال ۱۴۰۰، میزان مراجعین به مراکز اهدای خون ۶۳۰ هزار نفر بوده که از این میان ۵۱۰ هزار واحد خون اهدا شده است. همچنین ۷۳ هزار و ۵۰۰ واحد خون اهدایی مربوط به اهداکنندگانی بوده که بار اول نسبت به اهدای خون اقدام کرده اند.

حاجی بیگی ادامه داد: در این بازه زمانی ۸۸۳ هزار و ۷۰۰ واحد خون و فراوردهای خونی شامل گلبول های قرمز، پلاکت و پلاسما بین مراکز درمانی کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه شاخص اهدای خون بانوان در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ ، ۴.۵ بوده است گفت: بانوان استان های لرستان با ۹ درصد، سیستان و بلوچستان با  ۷.۵ درصد و کردستان با ۷ ردصد در صدر بیشترین میزان اهدای خون بانوان در کشور قرار دارند.

به گفته حاجی بیگی در عین حال شاخص اهدای خون مستمر در کشور ۵۷ درصد است و بیشترین میزان شاخص اهدای خون مستمر در کشور در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ مربوط به استان‌های سمنان با ۷۳ درصد، یزد با ۶۷.۵ درصد و بوشهر با ۶۷.۲ درصد بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.