فاطمه پاقلعه‌نژاد می‌گوید: تلاش می‌کنیم در این مستند نگاه کاملاً بی‌طرفانه‌ای داشته و فقط روایتگر قصه باشیم و با یک کارشناسی دقیق و درست به ریشه‌یابی علت این فاجعه بپردازیم.

قتل بابک خرمدین را بی‌طرفانه روایت‌ می‌کنیم/گفت‌وگو با والدین خرمدین جزو برنامه‌های ماست

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، پروانه ساخت مستند «پدرکشتگی» به کارگردانی سیامک میثاقی با موضوع واکاوی جنبه‌های مختلف پرونده قتل بابک خرمدین به تازگی صادر شده و به تهیه کنندگی مشترک سیدامیر سیدزاده و فاطمه پاقلعه‌نژاد تولید خواهد شد.

برهمین اساس فاطمه پاقلعه‌نژاد روزنامه نگار و یکی از تهیه‌کنندگان این مجموعه در گفت‌وگو با قدس آنلاین با اشاره به مستند «پدرکشتگی» اظهار کرد: با توجه به ابعاد گسترده‌ای که این اتفاق وحشتناک دارد و برای این که بتوانیم رسماً سراغ نهاد قضایی و دیگر نهادها برویم و از آنها کمک بگیریم باید پروانه ساخت می‌داشتیم که درخواست آن را به وزارت ارشاد دادیم و به تازگی پروانه آن صادر شده است.

وی در ادامه افزود: این مستند به صورت مستقل ساخته خواهد شد و نگاهی کاملاً کارشناسی به این اتفاق هولناک دارد و از جنبه‌های مختلف جرم‌شناسی، جامعه‌شناسی و روانشناسی به موضوع می‌پردازیم و سعی می‌کنیم نتیجه نهایی یک گزارش کامل تحلیلی و ژورنالیستی باشد نه یک گزارش زرد.

پاقلعه نژاد در واکنش به همراهی و همکاری وزارت ارشاد در هموار کردن مسیر ساخت این مستند گفت: به لطف خدا دوستان در وزارت ارشاد با ما همکاری کردند و با توجه به سابقه آقای سیدزاده پروانه ساخت را دادند. البته قدری نگرانی این را هم داشتند که کار سرسری گرفته نشود و ما به آنها اطمینان خاطر دادیم که این اتفاق نخواهد افتاد.

وی در پاسخ به زمان آغاز تولید این مستند تصریح کرد: ما تا الان در گیر و دار گرفتن پروانه ساخت بودیم و فرصت نکردیم برای ساخت برنامه ریزی کنیم. البته یک طرح اولیه نوشته‌ایم که چه ایده آل‌هایی مدنظرمان است، اما این که چقدر می‌توانیم به آن ایده‌آل دسترسی پیدا کنیم بستگی به روند قصه از این جا به بعد دارد.

این تهیه کننده در واکنش به حساسیت‌های جامعه نسبت به این پرونده استثنایی و تاثیرات این مستند بر نگاه جامعه نسبت به این اتفاق هولناک گفت: چیزی که می‌توانم بگویم این است که تلاش می‌کنیم در این مستند نگاه کاملاً بی‌طرفانه‌ای داشته باشیم و فقط روایتگر قصه باشیم و در کنارش با یک کارشناسی دقیق و درست به ریشه‌یابی علت این فاجعه بپردازیم.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر این که آیا درصدد گفت‌وگو با پدر و مادر بابک خرمدین هستند یا خیر، عنوان کرد: این یکی از ایده‌آل‌های ماست که سعی می‌کنیم حتماً به آن دست یابیم، اما اینکه چقدر در قوه قضاییه با ما همکاری خواهد شد هنوز مشخص نیست.

به گفته پاقلعه نژاد؛ ما تحقیقات خودمان را از روزی که این اتفاق افتاد آغاز کردیم و صحبت‌هایی هم با برخی افراد در قوه قضاییه شده؛ ضمن این که آقای میثاقی هم چندین مستند با همین سبک و سیاق برای تلویزیون ساخته و این فضا را می‌شناسد. همانطور که گفتم طرح اولیه نوشته شده که قرار است چه اتفاقاتی بیفتد و براساس آن این مستند ساخته شود.

وی ابزار امیدواری کرد این مستند پس از پایان ساخت در در گروه هنر و تجربه اکران شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.