مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: زیارت باید در محور فعالیت‌های گردشگری استان قرار گرفته و مشهد به شهر و منطقه آزاد زیارتی تبدیل شود.

مشهد باید به منطقه آزاد زیارتی تبدیل شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدجواد موسوی  در دیدار با مدیرعامل خانه مطبوعات استان خراسان رضوی افزود: کیفیت خدمات و استانداردسازی اسکان و اقامت در مشهد بهتر از دیگر شهرهای کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی ارتقای سطح خدمات و اعتمادسازی دوباره برای حضور زائران و گردشگران ضروری است.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی گفت: همانگونه که گردشگران خارجی بدون روادید به کیش وارد می‌شوند، زائران خارجی نیز باید بدون روادید به مشهد وارد شوند تا در پساکرونا، گردشگری زیارت، پرشتاب رونق بگیرد.

وی بر احیای مسیرهای گردشگری تاکید کرد و افزود: مسیرهای تشرف به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) باید به عنوان مسیرهای گردشگری احیا، بازآفرینی و معرفی شوند.

موسوی ادامه داد: باید برای بازگو کردن وقایع، اتفاقات و داستان‌های فرهنگی و تاریخی برنامه‌ریزی شود تا زمان حضور زائران در فضاهای فرهنگی و هویتی مشهد افزایش یابد، به عنوان مثال واقعه مسجد گوهرشاد باید برای زائران بازگو گردد.

وی گفت: آخرین منزلگاه حضرت امام رضا (ع) در رباط طرق نیز که به موزه زیارت تبدیل شده مورد غفلت قرار گرفته است، این منزلگاه و موزه زیارت می‌تواند برای بازدید زائران و گردشگران مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی افزود: برند مشهد نباید مراکز تفریحی باشد، باید امام هشتم (ع) و زیارت برند این شهر باشد و اتفاقات تاریخی و فرهنگی مانند واقعه "زنان نوغان" به رویداد ملی و بین‌المللی تبدیل شود و زائران از سراسر کشور و جهان در روز این واقعه به مشهد سفر کنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سوغات زائر ادامه داد: سوغات مشهد با زیارت ارتباط موضوعی دارد و بسیاری از زائران معتقدند سوغات مشهد شفابخش و امیدآفرین است.

موسوی همچنین بر ضرورت همبستگی دستگاه‌های اداری و اجرایی استان برای توسعه متوازن گردشگری تاکید کرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان خراسان رضوی نیز بر ضرورت همبستگی اجتماعی به عنوان یکی از کارکردهای رسانه‌ای تاکید کرد و گفت: برای جبران ضرر و زیان وارد شده ناشی از کرونا به حوزه گردشگری باید با همدلی رسانه‌ها تلاشی مضاعف در این زمینه صورت گیرد.

مجتبی محمودی افزود: برای جلب توجه ویژه به بافت تاریخی و هویتی مشهد نیز باید از رسانه ها کمک گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.