یک افسر مسلمان کانادایی اعلام کرد در طول دورانی که در این کشور شاغل بوده است بارها مرود تبعیض قرار گرفته و شغلش را از دست داده است.

افسر زن مسلمان: نژادپرستی سیستماتیک در کانادا مرا از کار محروم کرد

قدس آنلاین: «هدی مقبل»، افسر زن مسلمانی که پیش از این به مدت ۱۵ سال در سرویس اطلاعات و امنیت کانادا (CSIS) خدمت کرده است در مصاحبه با شبکه «سی بی سی» کانادا گفت: نژادپرستی سیستماتیکی که وی در طول مدت مسئولیت خود آن را به چشم دیده، تهدیدی برای امنیت ملی در کانادا است.

مقبل افزود: نژادپرستی سیستماتیک و عدم تنوعی که مستقیما در دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در معرض آن قرار گرفتم، تهدیدی برای امنیت ملی است.

هدی مقبل که به زبان عربی صحبت می‌کند و روسری به سر دارد، توضیح داد که در مدت حضور خود در این سرویس امنیتی به عنوان یک تهدید شناخته شده و بیش از یک بار در مورد دین خود مورد بازخواست قرار گرفته است.

وی اظهار داشت که توسط مقامات بالاتر خود مجبور به قطع ارتباط با سازمان‌های اسلامی شده و از رفتن محل کار خود محروم و با او به عنوان یک شهروند درجه دو رفتار شده است.

او با بیان اینکه در سال ۲۰۰۲ کار خود را در بخش مبارزه با تروریسم سرویس اطلاعات و امنیت کانادا آغاز کرد، افزود: تا آنجا که من می‌دانم اولین افسر اطلاعاتی زن عرب و محجبه بودم که در آن سرویس کار می‌کرد. در ابتدا از من در مقر «اتاوا» استقبال خوبی شد، اما بعد از دو سال همه چیز تغییر کرد.

گفتنی است در تاریخ ۶ ژوئن، یک خانواده مسلمان با اصالت پاکستانی در «انتاریو» کانادا بدست یک جوان ۲۰ ساله کانادایی در خیابان زیر گرفته شد و در نتیجه ۴ نفر از اعضای آن کشته شدند. این راننده جوان به عمد آن‌ها را زیر گرفت و موجب جان‌باختن‌شان شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.