مدیر سلامت جمعیت، خانواده و دانش‌آموزان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا از ۱۰ هزار و ۹۰ مادر باردار با علائم مشکوک، تست سه هزار و ۵۳۰ مادر باردار مثبت بوده است.

ابتلای سه هزار و ۵۳۰ مادر باردار خراسان رضوی به کرونا

به گزارش قدس آنلاین، مدیر سلامت جمعیت، خانواده و دانش‌آموزان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که تاکنون سه هزار و ۵۳۰ مادر باردار در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد آزمایش سه هزار و ۳۶۰ مادر باردار در قالب تست PCR و بقیه از طریق آزمایش سریع، کرونا مثبت شدند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰ هزار و ۹۰ مادر باردار با علائم مشکوک در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مورد بررسی قرار گرفته‌اند که نتیجه تست کرونای یک سوم آنان مثبت شده است.

دکتر محمد احمدیان با تأکید بر این‌که بارداری سبب افزایش ابتلاء به کرونا نمی‌شود اما مادرانی که در مراحل شدید بیماری هستند، دوره بالینی و عوارض بیماری بیشتری دارند، خاطرنشان کرد: مادران باردار با شروع علائم خفیفت باید به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

وی، سرفه، گلودرد، خستگی مفرط، درد عضلانی، تب، سردرد، اختلالات بویایی و چشایی، تنگی نفس، آبریزش بینی، بی اشتهایی، تهوع، اسهال و استفراغ را شایع‌ترین علامت ابتلاء به کرونا در دوران بارداری برشمرد و گفت: مادران باردار در صورت مشاهده هرگونه علائم خطر بارداری، کاهش حرکات جنین و سایر علائم، برای مشاوره و راهنمایی با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.