جلسه هماهنگی عید قربان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در محل اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی برگزار شد و طی آن، از عموم خیرین استان دعوت شد تا ذبح غیرحضوری دام را در روز عید قربان انجام دهند.

 دعوت دامپزشکی خراسان رضوی از خیرین برای ذبح غیرحضوری دام در روز عید قربان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  دامپزشکی استان خراسان رضوی، جلسه هماهنگی عید قربان با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان در محل اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی برگزار شد و طی آن، از عموم خیرین استان دعوت شد تا ذبح غیرحضوری دام را در روز عید قربان انجام دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در این جلسه اظهار کرد: ورود خرافاتی نظیر «خونمالی» به سنت حسنه قربانی دام ازجمله معضلاتی است که باید با فرهنگ‌سازی و کمک رسانه‌های ارتباط‌جمعی در جهت رفع آن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسن شورورزی بابیان اینکه طرح بهداشتی دامپزشکی در عید قربان، نمودی از همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی است که هرساله در تمامی نقاط استان و کشور در حال اجراست، ابراز کرد: طی سال‌های اخیر نیز اقدامات مناسبی جهت هدایت دام‌های قربانی در این روز به کشتارگاه‌ها انجام‌شده که با تلاش‌های انجام‌شده امسال نیز این روند ادامه خواهد یافت.

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد در ادامه نیز با اشاره به نقاط ضعف و برخی نقایص اجرای طرح در سال گذشته، خواستار بررسی و رفع آن‌ها در سال جاری شد.

دکتر محمود جوادی‌نژاد گفت: لزوم افزایش و پیش‌بینی بازارهای دام در مناطق مختلف مشهد جهت سهولت دسترسی شهروندان، افزایش امکانات سفارش غیرحضوری دام، افزایش اکیپ‌ها و گشت‌های مشترک با حضور نیروهای شهرداری در روز عید و رسیدگی قضایی به کشتارکنندگان دام در روز عید قربان که خارج از بافت شهری اقدام به ذبح دام خارج از کشتارگاه می‌کنند، ازجمله این موارد است.

رئیس موسسه صنعتی گوشت مشهد نیز در ادامه در این جلسه ضمن اعلام آمادگی این موسسه برای اجرای طرح در سال جاری، خواستار رفع سریع‌تر موانع مالی آن شد.

سید مجید موسوی افزود: برای اجرای هرچه بهتر طرح نیز شماره تلفن ۵ رقمی ۳۱۳۰۱، اپلیکیشن «مارلیک» قابل‌نصب از کافه بازار و وب‌سایت مجتمع صنعتی گوشت مشهد جهت پذیرش سفارش غیرحضوری دام آماده خدمت‌رسانی به شهروندان است.

وی پیشنهاد داد جهت تسریع در تحویل لاشه دام‌های ذبح‌شده در روز عید قربان نیز هماهنگی لازم با فروشگاه‌های تحت نظارت شهرداری یا قصابی‌های تحت نظارت اتحادیه قصابان مشهد صورت پذیرد تا در کمترین زمان ممکن لاشه دام‌های یادشده که برای پیشگیری از بروز تب کریمه-کنگو ۲۴ ساعت در پیش سرد مجتمع صنعتی گوشت باقی می‌مانند به خیرین تحویل شد.

دکتر محمود قربان زاده، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان رضوی نیز در این جلسه، از لزوم هماهنگی با میادین دام جهت آماده‌سازی کشتارگاه‌های اضطراری آن‌ها در این روز خبر داد و خواستار افزایش تعداد اکیپ‌های جمع‌آوری دام زنده در روز عید قربان جهت هدایت دام‌های غیرمجاز به کشتارگاه‌های تحت نظارت خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.