کاروان لجستیکی ائتلاف آمریکایی در استان بغداد هدف انفجار بمب کناره جاده‌ای قرار گرفت.

 کاروان لجستیکی ائتلاف آمریکایی در بغداد هدف قرار گرفت

قدس آنلاین: یک کاروان لجستیکی بعداز ظهر امروز (یکشنبه) که برای نیروهای نظامی ائتلاف آمریکایی تجهیزات می‌برد، در استان بغداد هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت.

این انفجار در منطقه «التاجی» واقع در شمال استان بغداد رخ داد، اما تلفات جانی در پی نداشت.

روز جمعه نیز در نزدیکی همین منطقه یک کاروان لجستیکی دیگر هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفته بود. هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجار امروز را در بر عهده نگرفته است.

از زمان شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی به طور هفتگی و گاهی در طول یک روز چندین بار هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند. از این رو ارتش آمریکا کار انتقال تجهیزات را به شرکت‌های خصوصی عراقی سپرده است. گروههای مقاومت عراق اصرار دارند که دولت عراق با عمل به مصوبه پارلمان این کشور، باید نیروهای بیگانه را از عراق اخراج کند.

به‌رغم اظهارات مقامات آمریکایی و عراقی درباره محدود شدن مأموریت نظامیان بیگانه به آموزش و مشاوره‌دهی به نیروهای عراقی، گروه‌های مقاومت عراق با اشاره به ورود گسترده کاروان‌های لجستیکی آمریکایی به خاک این کشور و مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات‌های نظامی عراق تأکید دارند که این اقدامات نمی‌تواند بیانگر محدود شدن مأموریت نظامیان آمریکایی باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.