فرد شروری که گانگستروار یک دستگاه موتورسیکلت هندا ۱۳۰۰سی‌سی را به صورت مسلحانه سرقت کرده بود، پس از رسیدگی دقیق به اتهاماتش در شعبه ۱۴۴ کیفری دو مشهد به سه سال حبس محکوم شد.

سرقت موتور سنگین با کلاشنیکف!

مال حلال از گلوی سارق پایین نرفت

یک مورد حادثه واژگونی موتورسیکلت و مجروحیت راکب آن در حوالی جاده کلات به مأموران انتظامی اعلام شد و پلیس برای بررسی ماجرا راهی محل شد. با حضور مأموران منطقه و بررسی‌های اولیه معلوم شد راکب سوار بر موتورسیکلت هندا ۱۳۰۰سی‌سی بود که دچار حادثه شده و پس از آن به بیمارستان منتقل می‌شود.

فرد حادثه‌دیده به مرکز درمانی انتقال داده شده و موتورسیکلت مذکور هم به پارکینگ منتقل شد. همزمان با انتقال موتورسیکلت ۱۳۰۰سی‌سی به پارکینگ و انجام دیگر استعلامات انتظامی مشخص می‌شود فرد حادثه‌دیده مالک موتورسیکلت هندا نیست بلکه لحظاتی پیش او و چند نفر دیگر موتورسیکلت را در حوالی مشهد در پی اقدامی مسلحانه سرقت کرده و متواری شده‌اند.

در ادامه ماجرا به اطلاع مقام قضایی می‌رسد و دستورات مورد نیاز صادر می‌شود، از همین رو مأموران به سرعت به مرکز درمانی مراجعه کرده تا متهم به سرقت مسلحانه را مورد بازجویی قرار دهند اما او به واسطه شدت جراحات در آن لحظات توان صحبت نداشت.

دیگر اقدام‌های انتظامی در دستور کار مأموران قرار می‌گیرد و در پی آن مالک موتورسیکلت هندا ۱۳۰۰سی‌سی به مقر انتظامی دعوت شده تا نقشه سرقت مو به مو ترسیم شود.

شلیک رگباری برای سرقت موتورسیکلت

مالباخته مدعی شد: روز واقعه در حوالی شهر مشهد به واسطه ایراد فنی که برای موتورسیکلت یکی از همراهان ما پیش آمده بود کنار جاده توقف کرده و مشغول رفع مشکل بودیم که یک دستگاه پراید ۱۱۱ با دو سرنشین کنار جاده به شیوه‌ای ترسناک توقف کرد. در یک چشم به هم‌زدن هر دو نفر از خودرو پیاده و درحالی که یکی از آن‌ها یک قبضه سلاح کلاش در دست داشت و به صورت رگباری شلیک می‌کرد، به سمت ما یورش آوردند. وقتی من و دوستانم اسلحه را در دستان  این فرد دیدیدم از ترس موتورها را رها کرده و به سمت بیابان فرار کردیم.

همان‌طور که فرار می‌کردیم به پشت سرهم نیم نگاهی می‌انداختیم و در همین میان بود که دیدم یکی از سارقان پشت موتورسیکلت من پرید و استارت زد و موتور را برد. نفر دوم هم با پراید۱۱۱ فرار کرد. چند روز بعد فرد بازداشت شده پرونده مورد بازجویی قرار گرفت و پس از آن  پای میز محاکمه ایستاد. او در ادامه به سرقت مسلحانه موتورسیکلت ۱۳۰۰سی‌سی اعتراف و محل اختفای سلاح کلاش را هم لو داد و سبب شد پلیس به مقابل خانه پدری او مراجعه کرده و سلاح کلاش را به همراه دو تیر جنگی از زیر آجرهای دپو شده در آنجا خارج کند.

 بستن پرونده با سه سال حبس و شلاق

پرونده با توجه به اعتراف‌های صریح متهم با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال و روی میز قاضی«مهدی ترابیان» که در رسیدگی به این دست پرونده‌ها تخصص ویژه‌ای دارد، قرار گرفت. از همین رو قاضی شعبه ۱۴۴دادگاه کیفری دو مشهد پس از آنکه تمامی زوایای پرونده را به دقت مورد بررسی قرار داد، رأی محکومیت متهم اصلی پرونده را صادر کرد.

در متن رأی آمده است: با توجه به اقرار صریح متهم و استرداد موتورسیکلت و جمیع جهات قانونی و به استناد ماده ۶۵۲ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۸ قانون مجازات اسلامی و شیوه ارتکاب جرم و همچنین داشتن محکومیت مؤثر و گستره زیانبارجرم، متهم پرونده به سه سال حبس و تحمل ۴۰ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.