۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 759761

امام رضا(ع) مردم را به اهتمام به تفریح سالم سفارش میکند و می فرماید: برای خودتـان بهره دنیوی در امور حلال قرار دهید تا حدّی که مروّت را از بین نبرد و اسراف در آن نباشد.

الگوگیری از سیره امام رضا در مساله فرهنگ

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علیرضا گرمابدشتی، استاد حوزه باتوجه به الگو گیری از سیره امام رضا(علیه السلام) در مساله فرهنگ گفت: امام رضا(ع) به محاسبه اعمال اهمیت ویژه ای داشت تا جایی که مردم را به آن مهم تشویق می نمود، چنانچه در روایاتی از حضرت نقل شده است که: هرکس به حساب خودش رسیدگی کند سود می برد وهرکس از خود و اعمالش غافل شود، زیان می کند.

وی با اشاره به اهمیت تفریحات سالم در جامعه بیان کرد: امام رضا(ع) مردم را به اهتمام به تفریح سالم سفارش میکند و می فرماید: برای خودتـان بهره ای از دنیـا در مسائل حلال قرار دهید تا حدّی که مروّت را از بین نبرد و اسراف در آن نباشد و بدین وسیله بر کارهای دین، کمک بجویید.

استاد حوزه با بیان لزوم تکریم پدر ابراز داشت: امام رضا(ع) مردم را به تبعیت از پدر و نیکی به آن ملزم می کند و می فرماید: بر تو باد که از پدر فرمانبرداری کنی، وبه او نیکی کنی و در برابرش فروتنی و کرنش و بزرگداشت و احترام داشته باشی و صدایت را در حضور او پائین بیاوری.

در پایان حجت الاسلام گرمابدشتی در فضیلت معاشرت و نحوه برخورد با مردم خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه امام‌ رضا(ع) درباره تعامل با دیگران در جایگاه نقش های گوناگون می فرماید با حاکم با احتیاط همنشینی کن، با دوسـت هـمراه با تواضـع، با دشمن همراه با هشیاری و پرهیز و با عمـوم مـردم با خوشـرویی

منبع:خبرگزاری رسا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.