شهردار مشهد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد به سوال محمد حاجیان شهری عضو سوال کننده در خصوص عدم تحویل زمین ۱۲ هکتاری معوض پارک طرق پاسخ داد.

پاسخ شهردار مشهد در خصوص عدم تحویل زمین ۱۲ هکتاری معوض پارک طرق

به گزارش ایرنا، محمد حاجیان شهری در جلسه علنی هفتم تیرماه شورای شهر مشهد، بابت عدم تحویل‌گیری معوض زمین ۱۲ هکتاری بوستان طرق از محمدرضا کلایی، شهردار مشهد سوال کرد. ‌

این عضو شورا در جلسه علنی امروز، ۱۴ تیرماه، شورای شهر حضور نداشت اما بنا به گفته محمدرضا حیدری رییس شورای اسلامی شهر مشهد، این غیبت غیرموجه است و طبق آیین نامه داخلی شورا، شهردار باید ظرف مدت ۱۰ روز از طرح سوال پاسخگو باشد، لذا شهردار می‌تواند به رغم غیبت این عضو، پاسخ خود را ارائه دهد تا افکار عمومی پاسخ را دریافت کنند.

شهردار مشهد در پاسخ به این سوال اظهار کرد: شهرداری مشهد موضوع تحویل معوض ۱۲ هکتاری پارک طرق را بارها از سرمایه گذار پیگیری کرده است.

محمدرضا کلایی افزود: در ابتدا قطعه زمین پیشنهادی بین مالکین طی نامه‌ای به کمیسیون ماده ۵ جهت تعویض زمین ارسال شد و پس از مخالفت با آن مقرر شد با مصوبه کمیسیون ماده ۵، از سرمایه گذار تا پایان سال ۹۸ قطعات ۳ هکتاری گرفته شود اما اقدام مناسبی از سوی سرمایه گذار انجام نشد.

وی ادامه داد: در ادامه با درخواست از کمیسیون ماده ۵، حد زمین‌ها به قطعات ۲ هکتاری در مناطق کم برخوردار شهر کاهش یافت و مقرر شد در صورت عدم تامین از سوی سرمایه‌گذار، پروژه پلمب شود و چندین نوبت اخطاریه تا شهریور ۹۹ برای سرمایه‌گذار ارسال شد.

شهردار مشهد افزود: با توجه به عدم انجام این تعهد توسط سرمایه‌گذار، دی ماه پارسال شهرداری این پروژه را مهر و موم کرد اما با ورود دستگاه‌ قضا و به منظور مساعدت به سرمایه‌گذار و جلوگیری از بیکار شدن کارگران، پروژه فک پلمب شد.

کلایی خاطرنشان کرد: در نهایت این پروژه در دستور کار کمیته مانع‌زدایی شهرداری قرار گرفت، اولین جلسه این کمیته در ۱۲ تیرماه جاری برگزار شد و مقرر شد در جلسه آینده این کمیته در این خصوص تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

ساخت پروژه گردشگری مشهد در پارک جنگلی طرق به ارزش هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در وسعت ١٢ هکتار از این پارک توسط شورای اسلامی شهر مشهد در سال ۱۳۹۷ مصوب شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.