رئیس جمهور ونزوئلا از ادامه سیاست تحریمی آمریکا علیه این کشور در دولت بایدن انتقاد کرد.

مادورو: سیاست اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا شکست خورده است

قدس آنلاین: نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت: تحریم‌های آمریکا ضد ونزوئلا شکست خورده است.

بر این اساس، مادورو گفت: اول از همه باید بگویم که ونزوئلا منزوی نبوده و منزوی نشده است. ونزوئلا متحدان و دوستان بزرگی در جهان دارد. ما در آمریکای لاتین شاهد اتحاد بولیواری در بین مردم منطقه هستیم. این اتحاد بسیار قوی است. در آفریقا و آسیا ما متحدان زیادی داریم. جهان تنها غرب را شامل نمی‌شود و بسیار بزرگتر است. غرب باید این موضوع را درک کند که جهان بسیار بزرگتر از آن است. آن‌ها در آمریکا باید این موضوع را درک کنند که جهان رشد کرده است. آن‌ها باید این موضوع را درک کنند که در قرن بیست و یکم ما شاهد یک جهان چند قطبی هستیم. ما تحت تاثیر قطب‌های جدید توسعه نوظهور قرار داریم. ما با قدرت‌های جدیدی روبرو هستیم.

خبرنگار شبکه تلویزیونی بلومبرگ درباره تحریم‌های ظالمانه علیه ونزوئلا پرسید که مادورو در پاسخ گفت: ما باید این موضوع را به یاد داشته باشیم که به مدت ۴ سال در برابر دولت ترامپ بودیم. ما شاهد ۴ سال تجاوزگری مستقیم، تحریم‌های بسیار بی‌رحمانه و آسیب به اقتصاد ونزوئلا و جامعه آن بودیم. سیاست‌هایی که دونالد ترامپ ضد ونزوئلا به وجود آورد و آنچه که وی به عنوان میراث از خود ضد ونزوئلا برجا نهاد، سیاست‌های تندروانه و غیرعاقلانه بودند. من به رئیس جمهور بایدن می‌گویم که تحقیر ونزوئلا را متوقف کند. من از آن‌ها می‌خواهم که تحقیر انقلاب بولیواری را متوقف سازند.

خبرنگار در ادامه از رئیس جمهور ونزوئلا سئوال کرد: آیا شما تاکنون نشانه‌هایی را مشاهده کرده اید که حاکی از آن باشد که جو بایدن سیاستی متفاوت به ویژه در رابطه با ونزوئلا در پیش گرفته است؟ مادورو در پاسخ گفت: اگر بخواهم صادق باشم ما شاهد حتی یک نشانه مثبت هم نبوده ایم. بایدن چند ماه است که به قدرت رسیده است. آن‌ها باید از تحقیر ونزوئلا، انقلاب ما، دموکراسی ما و قانون اساسی ما دست بردارند. او می‌خواهد اصول و اهدافی واقعی و معتبر و قابل راستی آزمایی برای فرآیند مذاکرات ایجاد کند.

نیکولاس مادورو افزود: به نظرم تحریم‌ها کاملا غیرعاقلانه است. این یک ساختار بی رحمانه است که به مردم آسیب وارد می‌کند. تحریم‌ها یک ساختار شکست خورده است، زیرا تمامی تحریم‌ها به وسیله دولت ترامپ ضد ونزوئلا برای تغییر رژیم وضع شده اند. آن‌ها به هیچ نتیجه‌ای نرسیده اند و به نتیجه‌ای هم نخواهند رسید؛ بنابراین تحریم‌ها باید رفع شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.