معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: تنها ۳۰درصد زنجانی ها پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند

سهم  زنجان از رعایت پروتکل های بهداشتی کاهش یافت

زنجان- محمد رضا صائینی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در جلسه شورای اطلاع رسانی با بیان اینکه پیشگیری،کنترل،درمان سدهای پیش رو در بیماری کرونا است گفت:۹۰درصد رعایت پروتکل های بهداشتی و ۱۹درصد غربالگری و بیمارستان ها  یک درصد را در این جریان عهده دار است.
صائینی افزود: متاسفانه امروز در استان زنجان تنها ۳۰درصد از مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می  کنند،اضافه کرد: با انجام طرح  واکسیناسیون، سدهای دوم و سوم دچار مشکل شده است.
وی تدبیر برای برنامه ریزی درست اطلاع رسانی را لازمه وضعیت فعلی جامعه دانست و گفت:۶۹۸پایگاه تجمیعی واکسیناسیون و ۲۴مرکز تجمیعی با ۱۴۰تیم در استان فعال است.
صائینی با بیان اینکه میزان انتقال بیماری دلتا ۷۰درصد بالاتر از ویروس قبلی کرونا  است گفت:متاسفانه گروه جوان و میانسال را بستری می کند  و ۳۰درصد مرگ و میر این ویروس بالاست.
 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از واکسیناسیون،۸۰درصد افراد بالای ۸۰سال و ۷۵درصد افراد ۷۵تا۷۹سال خبرداد و اظهار داشت:آموزش های میدانی و استقرار کیوسک هایی که به مردم ماسک عرضه می کنند  در راستای کاهش صدمات جبران ناپذیر بیماری دلتا موثری است.
صائینی این راهم گفت که باور غلط عدم ابتلای مجدد به بیماری کرونا از نوع دلتا کاملا منسوخ است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.