سازمان جهانی بهداشت درباره اوج‌گیری عفونت‌های کروناویروس در ۲۲ کشور منطقه مدیترانه شرقی که ایران هم جزء آن است، هشدار داد.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره افزایش کرونا در منطقه مدیترانه شرقی | ایران در رده اول است

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه همشهری به نقل از آسوشیتدپرس نوشت:

مقامات سازمان جهانی بهداشت می‌گویند پس از دو ماه کاهش مداوم در شمار عفونت‌ها در منطقه مدیترانه شرقی اکنون شمار عفونت‌ها به علت افزایش مسافرت‌های بین‌المللی، کاهش رعایت اقدامات حفاظتی و محدودیت واکسیناسیون دوباره شروع به افزایش کرده است.

منطقه مدیترانه شرقی شامل کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای شمال آفریقا و چند کشور آسیایی می‌شود، از سال پیش تاکنون بیش از ۱۱ میلیون عفونت و بیش از ۲۲۰۰۰۰ مرگ ناشی از کرونا ثبت کرده است.

ایران در میان کشورهای این منطقه از لحاظ شمار عفونت‌ها و مرگ‌ها در رده اول قرار دارد و عراق رده بعدی را به خود اختصاص می‌دهد.

احمد المنظری، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت گفت در حالیکه کشورهای این منطقه در تلاش هستند مرزهایشان را باز و اقتصادهایشان فعال نگهدارند، احتمالا اوج‌گیری دوباره پاندمی در ماه‌های تابستان در آنها رخ خواهد داد.

این اوج‌گیری شیوع کرونا ناشی از عوامل گوناگون از جمله شناسایی گونه‌ی‌ واگیرتر دلتای کرونا در ۱۳ کشور از این ۲۲ کشور و توزیع محدود واکسن در این کشورها است.

المنظری گفت: «این وضعیت باعث بروز اوج‌گیری اخیر در شمار موارد کرونا و مرگ‌های ناشی از آن شده است» و از کشورهای این منطقه خواست توانایی خود برای توالی‌یابی ژنتیکی ویروس‌های کرونا و اشتراک داده‌ها را بهبود بخشند تا امکان شناخت بهتر ویروس فراهم آید.

المنظری گفت که بیش از ۵۰۰ میلیون دوز واکسن برای واکسینه کردن دست کم ۴۰ درصد جمعیت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی تا پایان سال جاری ۲۰۲۱ لازم است.

او گفت: «ما فاصله بسیار بسیار زیادی با رسیدن به این هدف داریم» و افزود اطلاعات نادرست درباره اثربخشی واکسن‌ها و کروناویروس باعث تشدید تردید مردم درباره واکسن زدن در این منطقه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.