رییس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: براساس اعلام سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری، تصمیم گیری در خصوص تعطیلی سالنهای سینما در مشهد بر عهده ستاد استانی مقابله با کرونا است.

تصمیم گیری برای فعالیت سینماها برعهده ستاد استانی مقابله با کروناست

حجت طباطبایی افزود: مشهد از روز گذشته از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته و این مهم شرایط سالنهای سینما را که به تازگی پس از یک دوره طولانی تعطیلی و کسادی کسب و کار، جانی دوباره گرفته بودند، دستخوش تغییراتی قرار می دهد.

وی ادامه داد: ابتدا عنوان شد سازمان سینمایی مسوولیت تعطیلی یا عدم تعطیلی سالنهای سینما در شرایط کرونایی را برعهده مدیران سینما گذاشته اما پس از آن سازمان سینمایی اعلام کرد هر استان با هماهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا در مورد فعالیت سینما در شرایط قرمز کرونایی تصمیم گیری کند.

رییس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این راستا پس از تغییر شرایط مشهد از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز کرونایی مکاتبه لازم با ستاد استانی مقابله با کرونا انجام شده و در انتظار پاسخگویی این ستاد هستیم.

وی افزود: ابتدا سینماها در گروه سوم طبقه بندی مشاغل مشمول تعطیلی قرار داشتند که با پیگیری های بسیار در گروه دوم قرار گرفتند و در مدتی که مشهد در شرایط نارنجی از نظر شیوع کرونا قرار داشت، سالنهای سینما در این شهر فعال بود و فروش فوق العاده داشتند.

۱۶ سینما با ۵۱ سالن و ۱۰ هزار صندلی در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۳۱ سالن با ۶ هزار و ۶۰۴ صندلی در مشهد قرار دارد.

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در پی افزایش ابتلا به کرونا و موج پنجم شیوع این ویروس و بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا فقط گروه شغلی یک در شهرهای دارای وضعیت قرمز امکان فعالیت دارند و فعالیت مشاغل گروه های دیگر در این شهرها ممنوع است.

در این اطلاعیه اعلام شده است: انتظار می رود اصناف با افزایش مسوولیت پذیری اجتماعی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب قطع زنجیره انتقال این ویروس شوند. بدیهی است اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی نیز با افزایش بازرسی، نظارت و برخورد قاطع با واحدهای خاطی، موجب تضمین رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهند بود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.