دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اختلاف شیعه و سنی گفتمان آمریکایی است و اصلا در جهان اسلام و تعالیم اسلامی چنین گفتمانی که منجر به اختلاف در جهان اسلام شده وجود ندارد و اگر هم در برهه های دو حکومت شیعی و سنی اختلاف داشته اند بر سر مذهب نبوده است بلکه اختلاف سرزمینی بوده است.

در تعالیم اسلامی هیچ گفتمانی پیرامون اختلاف بین شیعه و سنی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در مراسم افتتاحیه مدرسه تابستانه که به همت مدرسه علم و عمل در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نشست اظهار داشت: در حال حاضر انسان ها در یک جهان واحدی  به نام دهکده جهانی قرار گرفته اند و تاملات و مبادلاتی که در این دهکده قرار می گیرد بسیار گسترده تر از دهه های قبل است. این دوران باعث تغییر تعاملات انسانی شده و بشریت وارد دنیای جدیدی شده؛ بطوری که همه دنیا در دسترس انسان واقع شده است.

وی ادامه داد: اگر  مردم در گذشته در ارتباطات زندگی خود منحصر به یک منطقه شده بودند اما در حال حاضر این محدودیت ها با وجود علم و فناوری برداشته شده است. مرز بین کشور ها کم رنگ تر شده است. این حضور دائمی انسان ها در کنار یکدیگر باعث می شود دنیا را با یک نگاه جمع الجمعی بنگریم و حوادث را جهانی مشاهده  بررسی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در جهانی زندگی می کنیم که انقلاب اسلامی شکل گرفته است و مفهومی به نام وحدت اسلامی را در این دهکده جهانی شکل داده است و بر مبنای این شعار توانسته ایم نظریه پردازی و تبلیغ کنیم و این نشست ها به برکت همان شعارهای اصیل انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری خاطر نشان کرد: تشکیل و برگزاری نشست هایی با عنوان وحدت اسلامی را باید به فال نیک گرفت. این نشست ها قدم های ابتدایی در بحث وحدت اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی است که باید قدم های عملی و جدی در این خصوص برداشته شود. اقدام عملی در موضوع وحدت اسلامی باید خیلی جدی پیگیری شود و در واقع تا بحث عملیاتی کردن وحدت اسلامی هنوز فاصله های زیادی وجود دارد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه باید آگاهی های عالمانه در خصوص وحدت جهان اسلام صورت بگیرد اظهار داشت: باید تعالیم اساسی و جدی در موضوع وحدت اسلامی در بین مذاهب شکل بگیرد تا منجر به بازگشت امت اسلام در آن مسیری که نبی اکرم صلی الله علیه و آله وسلم سفارش و تایید داشته اند بشود. در زمان حیات پیامبر تفکرات بسیاری بود و هیچ مشکلی در امت اسلام وجود نداشت و بعد از رحلت ایشان تبدیل به نحله و گروه های مختلف گردید. خوشبختانه در حال حاضر جهان اسلام مذهب شیعه و سایر مذاهب را پذیرفته است و همین  نشان دهنده شروع دوران وحدت بین المذاهب دانست.

وی ادامه داد: بعد از وقوع انقلاب اسلامی استکبار جهانی با انواع ترفند های شیطانی اعم از تحریم و جنگ در صدد از بین بردن این انقلاب اسلامی برآمد که یکی از آن فتنه های شیطانی دمیدن  اختلاف بین شیعه و سنی بود و در این زمینه هزینه های هنگفتی را صورت دادند ولی نتوانستند این انقلاب اسلامی را زانو در بیاورند و برعکس در خط قرمزهای استکبار حضور موثری پیدا کردیم و این پیروزهای موثری را برای جهان اسلام و اهل تسنن رقم زدیم.

وی با بیان کمک های ایران به جهان اسلام تاکید کرد: حضور ایران و انقلاب اسلامی در ممالک اسلامی از هیچ موقع از نگاه شیعی نبوده و نیست بلکه ایران با دیدگاه جهان اسلام در عرصه های کمک و یاری رساندن به مسلمانان پیش قدم شده است و اصلا نگاهی با عنوان شیعه و سنی ندارد لذا در یاری مردم فلسطین به هر نحوی کمک رسان ملت فلسطین بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با بیان اختلاف های جاهلانه بعضی از افراد تاکید کرد: اختلاف شیعه و سنی گفتمان آمریکایی است و اصلا در جهان اسلام و تعالیم اسلامی چنین گفتمانی که منجر به اختلاف در جهان اسلام شده وجود ندارد. و اگر هم در برهه های دو حکومت شیعی و سنی اختلاف داشته اند بر سر مذهب نبوده است بلکه اختلاف سرزمینی بوده است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان مفهوم عدالت در متن انقلاب اسلامی توضیح داد: انقلاب اسلامی در هیچ برهه ای از زمان و مکان در صدد شیعه کردن اهل سنت برنیانده است چرا که گفتمان انقلاب اسلامی عدالت است و معنای عدالت با مباحث و اختلافات بین مذاهب هم خوانی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در پایان تاکید داشت: از نظر و دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی بحث حکومت شیعی نیست بلکه حرکتی است که برپاکننده عدالت، مقابله با ظلم و ظالم در جامعه است. اگر نگاه امام خمینی(ره) در بحث انقلاب اسلامی بحث شیعه و سنی بود دیگر چه احتیاجی به سرنگونی شاه شیعه ایران بود!! لذا انقلاب اسلامی نگاهی فراتر از اختلافات جاهلانه ای که بعضی از شبکه های به ظاهر طرفدار مذهب شیعه و یا مذهب اهل سنت هستند دارد. در واقع این شبکه ها صورت ماجرا هستند و هزینه های هنگفت این شبکه ها توسط رژیم صهیونیستی برای همین اختلاف پوچ ترتیب داده شده است.

منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.