بامداد پنجشنبه ساکنان مناطق جنوبی دبی با صدای انفجار سهمگینی از خواب بیدار شدند.

 آغاز پنهان جنگ عربی

منابع محلی گزارش‌هایی از وقوع انفجار مهیب در بندر جبل علی دبی در امارات متحده عربی مخابره کردند. در همین حال، خبرگزاری رسمی امارات (وام) بدون اشاره به دلیل وقوع انفجار در این بندر گزارش کرد: این حادثه متعلق به یک کانتینر در عرشه یک کشتی بوده و حریق ناشی از آن مهار شده است. به گزارش فارس، دفتر رسانه‌ای دولت در امارت دبی اعلام کرد: این کشتی آماده پهلوگیری در یکی از لنگرگاه‌های بندر جبل علی و به دور از خط دریانوردی اصلی بندر بوده و حادثه یاد شده، هیچ مصدوم یا کشته‌ای بر جا نگذاشته است. جبل علی، یکی از مهم‌ترین بندرهای امارات متحده عربی در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر دبی واقع شده است. مُنی غانم المری، مدیر کل دفتر اطلاع‌رسانی دولت در دبی هم تأکید کرد: تحقیقات برای یافتن علت حادثه در جریان است.

انفجار درون کشتی تجاری در بندر جبل علی دبی یک روز پس از درگیری سعودی و امارات بر سر افزایش میزان تولید و صادرات نفت در اجلاس نفتی اوپک پلاس و در نزدیکی مخازن سوخت رخ داد. گفتنی است هفته گذشته نیز عربستان برای حمله به عدن و مقابله با جناحهای شورای انتقالی وابسته به امارات در یمن به نیروهای مزدور خود چراغ سبز نشان داد.

در همین راستا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مشاور نزدیک به ابوظبی اعلام کرد: ریاض ضربه‌های مخفیانه‌ای به امارات وارد کرده است. این مشاور نزدیک به محافل حکومتی امارات که خواست نامش فاش نشود، می‌گوید: ضربه‌های مخفیانه‌ای از سوی همسایه ما وجود داشته، اما اوضاع تحت کنترل خواهد بود. او در مورد مواضع متفاوت دو کشور در زمینه آینده تولید نفت صحبت کرد و افزود: ما از رقابت استقبال می‌کنیم. منابع خبری از تشدید اختلافات میان عربستان و امارات در سطوح مختلف خبر دادند که به‌تازگی با مخالفت ابوظبی با توافق سعودی و روسیه در زمینه تولید نفت، به اوج رسیده است. با وقوع حوادث مشکوک امنیتی در امارات، به نظر می‌رسد روابط درونی محور عربی به مرحله جدیدی رسیده که ابعاد آن در آینده روشن
خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.