جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد و استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

معتمدیان: فوت یک نفر از شهروندان هم برای ما خط قرمز است/آیت الله علم الهدی: تشکیل کمیته علمی ذیل ستاد کرونا از ابتکارات استاندار خراسان رضوی بود

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد و اعضای کمیته‌های ستاد در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: از نگاه نماینده ولی فقیه در استان نسبت به داشتن دغدغه سلامت مردم، زائرین و مجاورین عزیز قدردانی می‌نماییم.
استاندار خراسان رضوی افزود: در پیک چهارم کرونا، خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، کمیته علمی ستاد کرونا، هماهنگی میان اعضا، نیروی انتظامی، بسیج، اجرای طرح شهید سلیمانی و صداوسیما؛ کارنامه استان قابل قبول بود.
وی همچنین با قدردانی از نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در استان طی ایام شیوع کرونا ادامه داد: هزینه‌های بسیاری هم در مجموعه آستان قدس رضوی برای حفظ سلامت زائرین صورت گرفته که جای دارد از تولیت آستان قدس رضوی تشکر کنیم.
معتمدیان به برگزاری مطلوب نمازهای جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه استان در این ایام همکاری بسیار موثری داشتند و کمترین نگرانی ما نمازهای جمعه بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.
استاندار خراسان رضوی به چند اقدام برجسته در حوزه مقابله با کرونا پرداخت و تصریح کرد: بحث رهگیری بیماران کرونایی، تشکیل کمیته علمی ستاد کرونا و کارگروه‌های متعدد ذیل آن با حضور پزشکان متخصص استان از نکات بسیار با اهمیت بود که در این مدت بصورت شبانه روز در قالب اتاق فکر به ما و دانشگاه علوم پزشکی در تصمیم‌گیری‌ها کمک می‌کردند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه کرونای انگلیسی از مرزهای غربی وارد شد و پیک جدید عمدتا از مناطق جنوبی، مرزهای شرقی و جنوب شرقی وارد می شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تدابیری که در استان صورت گرفت، گلوگاه‌هایی که احتمال ورود کرونای هندی از آن‌ها بود را شناسایی و محدودیت ایجاد کردیم.
معتمدیان با اشاره به آخرین وضعیت استان از نظر شیوع ویروس کرونا، گفت: شهرستان مشهد، بینالود و قوچان هم‌اکنون دارای وضعیت قرمز هستند. در این راستا آمار فوتی‌ها هنوز تغییری پیدا نکرده است و طی تست‌هایی که صورت می‌گیرد آمار بیماران سرپایی از هفته گذشته تاکنون حدود دو برابر افزایش داشته است.
استاندار خراسان رضوی با تاکید براینکه فوت یک نفر از شهروندان هم برای ما خط قرمز است، گفت: تلاش ما این است که فوتی‌ها را کاهش دهیم. با این نگرش در حوزه واکسیناسیون هم بیش از ۵۰۰ هزار دوز واکسن وارد استان شده و ۳۳۰ هزار مورد تزریق صورت گرفته است.
وی ادامه داد: همچنین در سنین افراد ۷۰ سال به بالا در استان، ۷۰ درصد واکسیناسیون صورت گرفته است.
معتمدیان تاکید کرد: در حوزه آگاهی بخشی به مردم و خطرات بیماری جدید، رسانه ها و صداوسیما با جدیت بیشتری عمل کنند. زیرا این بیماری با سرعت قابل شیوع است و نباید اجازه دهیم تا عادی انگاری در سطح جامعه شکل بگیرد.
استاندار خراسان رضوی همچنین از نیروی انتظامی خواستار اعمال قانون نسبت به متخلفان به همراه بازدارندگی در شرایط قرمز شد تا مردم از سفر غیرضروری در این شرایط به جدیت خودداری کنند.
وی در پایان تاکید کرد: رصد بیماران در خراسان رضوی با همکاری بسیج با جدیت بیشتری انجام شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه این جلسه اظهار کرد: علت حضور من در این جلسه، عرض تشکر و خسته نباشید به عزیزانی بود که در مسئولیت‌های مختلف فعالیت می‌کنند.
آیت الله علم الهدی افزود: الحمدالله در حوزه درمان مشکل چندانی در اینجا به نظر نمی‌رسد. امکانات و تجهیزات درمانی ما مهیا است و با ابتکار استاندار خراسان رضوی مبنی بر تشکیل کمیته علمی، باعث شد دستگاه‌های علمی و چهره‌های علمی دانشگاه به شکل قوی تر به عرصه وارد شوند.
وی ادامه داد: همچنین از حضور آن‌ها استفاده بیشتری شد و حضور فکری و نرم افزاری آنها در مسئله درمان به جریان سخت افزار و تجهیزات اضافه شد و موفقیت‌هایی به دست آمد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به تجارب شکل گرفته در حوزه مدیریت کرونا بیان کرد: طرح مسجد، سنگر سلامت تجربه موفقی بود که طی آن در ۲۵۰۰ مسجد، مریض یابی و درمان بیماران شکل گرفت. همچنین این طرح باعث شد بار سنگین موج کرونا از روی بیمارستان‌ها برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.