مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: قطع ناگهانی برق و گرمای هوا در یک واحد خصوصی تولید مرغ گوشتی این شهرستان، سبب تلف شدن هشت هزار قطعه مرغ شد.

گرما هشت هزار قطعه مرغ گوشتی تایباد را تلف کرد

به گزارش قدس آنلاین، جواد اعتضادی  گفت: تلف شدن این میزان مرغ گوشتی در ۲ مرحله انجام گرفت که در مرحله اول ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه به دلیل قطع برق و در مرحله دوم هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ به سبب گرمای هوا در این واحد پرورش طیور تلف شد.

وی ادامه داد: وزن این میزان مرغ گوشتی تلف شده افزون بر هشت تن است که کارشناسان میزان خسارت وارد آمده به این واحد مرغداری را افزون بر ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: این واحد تولید مرغ گوشتی در روستای "پلبند" از توابع بخش میان ولایت شهرستان تایباد واقع است که در فضایی به مساحت ۲ هزار مترمربع فعالیت دارد.

به گفته اعتضادی، متاسفانه این واحد تولیدی خصوصی فاقد بیمه در حوزه های تکمیلی و حوادث دام و طیور است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار قطعه در هر دوره ۴۵ روزه در شهرستان تایباد فعال هستند.

اعتضادی از تولیدکنندگان و پرورش دهندگان مرغ خواست با توجه به شدت گرما و احتمال قطع برق نسبت به تجهیز مراکز تولیدی خود به مولدها و سامانه های برق اضطراری، سرویس و کنترل آنها اقدام کنند تا از وقوع زیان و تلفات احتمالی پیشگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.