فدراسیون جهانی تکواندو در پاسخ به اعتراض ایران در خصوص حذف امتیازات میرهاشم حسینی از رنکینگ المپیکی دلایل تصمیم خود را اعلام کرد.

فدراسیون جهانی اعتراض تکواندو ایران را رد کرد/ دلایل حذف امتیازات

به گزارش قدس آنلاین، بعد از حذف ۲۰ امتیاز رقابتهای بین المللی بیروت از مجموع امتیازات میرهاشم حسینی، فدراسیون تکواندو در نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعتراض خود را به این موضوع اعلام کرد و با ذکر دلایل و ارائه مستندات خواستار بازگرداندن این امتیازات شد.

اما فدراسیون جهانی با رد اعتراض ایران، با ارائه دلایل پزشکی حذف امتیازات کسب شده در رقابتهای بین المللی لبنان توسط حسینی را مطابق با قوانین بیان کردند.

گفتنی است؛ میرهاشم حسینی ۲۶ خردادماه و در جریان رقابتهای تکواندو قهرمانی آسیا برابر حریف کره‌ای بازنده و از دور مسابقات خارج شد. طبق قوانین فدراسیون جهانی تکواندو هر تکواندوکاری که با نتیجه «ناک اوت» بازنده میدان مبارزه را ترک کند، به مدت یک ماه اجازه حضور در هیچ تورنمنتی را ندارد.

در چنین شرایطی وی بعد از پایان مسابقات قهرمانی آسیا، در رقابتهای بین المللی لبنان شرکت و با شکست همه رقبا موفق به کسب مدال طلا شد. مدالی که ۲۰ امتیاز به حساب وی در رنکینگ المپیکی منظور کرد تا با ۲۸۸ امتیاز رتبه هفتم را کسب کند. ولی پس از حذف همان ۲۰ امتیاز، در رنکینگ یک پله نزول کرد که این اتفاق تغییر قرعه وی در مسابقات المپیک را در پی داشت.

کادر فنی و سرپرستی تیم ملی در مسابقات بیروت مدعی هستند که قبل از آغاز مسابقات، برای مبارزه میرهاشم از مسئولان اتحادیه آسیا استعلام گرفتند و چون گزارش پزشکی برای «ناک اوت» ثبت نشده، نماینده کشورمان بدون مشکل در مسابقات شرکت کرده است. اما نکته اینجاست که ناظر فدراسیون جهانی در رقابتهای بین المللی لبنان، سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان بوده و طبق قوانین نباید اجازه شرکت در رقابتها را صادر می‌کرد.

با تمام این شرایط میرهاشم حسینی تکواندوکاری است که با تکنیک بالا و روحیه مثالزدنی توانایی پیروزی بر هر حریفی را دارد. وی این موضوع را تابستان ۹۸ به خوبی ثابت کرد. آنجا که روادید سفر به انگلستان را دریافت نکرد و از حضور در مسابقات جهانی بازماند. ولی با همین روحیه مثالزدنی در رقابتهای گرندپری رم و چیبا، یونیورسیاد جهانی، باشگاههای آسیا و جام ریاست فدراسیون جهانی به مدال طلا رسید و سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را به نام خود کسب کر و امیدواریم سوم مردادماه در توکیو نیز با همان روحیه جنگندگی بتواند همه رقبا را شکست داده و به نشان طلا دست پیدا کند.

نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان در بازی‌های المپیک سوم مردادماه به میدان خواهد رفت. وی دور نخست با «یو جن هوانگ» از چین تایپه دیدار می‌کند و در صورت کسب پیروزی برای صعود به نیمه نهایی باید به دیدار یکی از تکواندوکاران کره جنوبی، مالی یا ازبکستان برود که به احتمال فراوان «دای هون لی» کره‌ای ای است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.