قائم‌ مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۰۲ بیمار بدحال کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی در حال درمان هستند.

 ۲۰۲ بیمار بدحال کرونایی در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی/ نتیجه ۴۰ درصد آزمایش‌ها مثبت است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید کاظم فرهمند با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز ویژه کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه نسبت‌ به هفته‌های گذشته ۲ برابر شده‌ است، اظهار کرد: این درحالی‌ است که ۴۰ درصد از نتیجه آزمایشات پی‌.سی.آر و رپید تست این بیماران مثبت است.

قائم‌ مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال‌حاضر ۲۸ شهرستان از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی کرونایی و سه شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: طی هفته اخیر تعداد شهرستان‌های نارنجی و قرمز در این استان افزایش یافته و تعداد شهرستانهای زرد به ۲ شهرستان رسیده است.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های مشهد، قوچان و بینالود در وضعیت قرمز و شهرستان‌های کلات و رشتخوار در وضعیت زرد هستند، سایر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

فرهمند با ببان اینکه تعداد بستری‌شدگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی دیروز به ۲۷۴ نفر افزایش یافت، متذکر شد: در مجموع کل بستری شدگان کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی به ۸۵۵ نفر رسیده است همچنین ۲۰۲ بیمار بدحال کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان در حال درمان هستند.

قائم‌ مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مردم خواست به‌محض مشاهده هرگونه علایم مشکوک به کرونا ابتدا با سامانه ۱۹۱ تماس گرفته و با راهنمایی آنها به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونای هندی خطرناک‌تر است و سرایت بیشتری دارد از مردم تقاضا داریم هرچه بیشتر نسبت‌ به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت لازم را داشته باشند.

فرهمندی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۰ درصد از افراد بالای هفتاد سال در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد علیه کرونا واکسینه شده‌اند، از ورود محموله جدید واکسن طی چند روز آینده و آغاز واکسیناسیون همگانی برای سایر گروه‌ها خبر داد.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.