عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مقامات وزارت نیرو برای توضیح در مورد قطعی مکرر برق در کشور به کمیسیون امنیت ملی می‌آیند تا این موضوع از بعد امنیتی مورد بررسی قرار گیرد.

بررسی بعد امنیتی قطعی برق با حضور مقامات وزارت نیرو در کمیسیون امنیت ملی مجلس

قدس آنلاین: فدا حسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: مقامات وزارت نیرو برای توضیح در باره قطعی مکرر برق هفته آینده به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌آیند تا این موضوع از نظر امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: قطعی برق به جایی رسیده و وضعیتی پیدا کرده که شکل امنیتی به خود گرفته و باید از این نظر مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از علل اصلی قطعی مکرر برق در شرایط فعلی این است که آقایان در چند سال گذشته اهتمامی برای ساخت نیروگاه جدید نداشته‌اند و همین مسأله امروز دامن‌گیر کشور شده است.

مالکی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه بنده قطعی مکرر برق همچنان ادامه دارد و مشکلات جدی برای مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان سیستان و بلوچستان و نیاز بیماران به دستگاه اکسیژن قطعی برق برای بیماران در استان مشکلات جدی ایجاد کرده و لازم و ضروری است تا هرچه سریع‌تر به این مسأله رسیدگی شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سه روز قبل و به دنبال نطق بنده در صحن مجلس در مورد وضعیت نامناسب بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان، آقای نمکی عنوان کرد که تنها یک فرد سالخورده در سیستان و بلوچستان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده، در حالی که همان روز دانشگاه علوم پزشکی در استان سیستان و بلوچستان آمار فوت 32 بیمار کرونایی را منتشر کرد.

مالکی در پایان همچنین با اشاره به شرایط خاص در کشور افغانستان به دنبال تحرکات طالبان، گفت: اگرچه طالبان شهرهای مرزی افغانستان با ایران را تصرف کرده اما هیچ ناامنی در مرز این کشور با ایران وجود ندارد و مرزهای ایران با افغانستان در امنیت کامل است و البته مرزبانان ما نیز با دقت شرایط را رصد می‌کنند و کار حفظ مرزها را با دقت انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.