قدس آنلاین- سباستین سالگادو خبرنگار آرژانتینی و حجت السلام سید احمد شگفته مبلغ ایرانی به دعوت دکتر آلفردو خلیفه، در برنامه پربیننده "رادار ژئوپلیتیک" کشور مکزیک حضور یافته و به بحث و بررسی مسایل سیاسی ایران و منطقه بعد از انتخابات ریاست جمهوری پرداختند.

ایران روز به روز قوی تر خواهد شد

 "در اینجا آن چیزی که اتفاق خواهد افتاد به شما خواهیم گفت نه آن چیزهایی که اتفاق افتاده است. " این شعار اصلی برنامه "رادار ژئوپلیتیک" است که در کشور مکزیک پخش می شود.

 رادار ژئوپلیتیک یک برنامه سیاسی بسیار معتبر در مکزیک بوده که از بینندگان میلیونی برخوردار است.

دکتر آلفردو خلیفه بزرگ ترین استاد ژئوپلیتیک مکزیک و به تعبیری تمام آمریکای لاتین و استاد دانشگاه بین الملل، مدیر و اجراکننده این برنامه است. او از اعتبار قابل توجهی برخوردار بوده و به تحولات و آینده سیاسی کشور ایران نگاه مثبتی دارد.

به اعتقاد او ایران، در عدم وابستگی به غرب و بویژه آمریکا بسیار مصمم تر است، در حالیکه این موضوع در مکزیک از حالت ایده آل بسیار دور شده است و دخالت در جزیی ترین امور مکزیک از سوی همسایه شمالی آن یعنی آمریکا، یک روال معمول و جاافتاده است.

چندی پیش دکتر آلفردو خلیفه از "سباستین سالگادو" خبرنگار معروف آرژانتینی و "حجت الاسلام سید حامد شگفته" که یک مبلغ ایرانی ساکن در مکزیک است دعوت کرد تا به صورت ویدئو کنفرانس در برنامه رادار ژئوپلیتیک حضور یافته و در مورد اوضاع و تحولات ایران بعد از انتخابات ریاست جمهوری و نقش رئیس جمهور منتخب ایران در تحولات سیاسی خاورمیانه، بحث و گفتگو نمایند.

حضور یک روحانی ایرانی در برنامه ای پرمخاطب در رسانه های کشوری که درمجاورت آمریکا قرار گرفته و رژیم صهیونیستی در آن کشور فعالیت های گسترده ای دارد، می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در ادامه خلاصه ای از این برنامه تلویزیونی تقدیم می گردد.

ایران قوی تر خواهد شد / عقاب به شکار مگس فکر نمی کند

دکتر خلیفه ابتدا از سابقه سفر خود به مشهد و حضور در حرم امام رضا(ع) و شرکت در مراسم افطاری حرم مطهر گفت و پرسید آیا به قدرت رسیدن آیت الله رئیسی باعث اتمام مذاکرات ایران با ۱+۵ خواهد شد یا ادامه پیدا خواهد کرد؟

سباستین سالگادو: در ایران قدرت دو قطبی به پایان رسید و از یک سو یک رهبری که همیشه نگران آینده مردم کشورش هست و هر روز به فکر تورم و شرایط مردم هستند و شرایط اقتصادی مردم باید به سرعت به نتیجه برسد و آقای روحانی میخواهد مذاکرات به نتیجه برسد و ادامه بدهد ولی با حضور آقای رییسی در جایگاه ریاست جمهوری، موضع ایران قطعا با صراحت و مواضع محکم تری خواهد بود.

هرچند که دولت رییسی هم علاقه دارد که این مذاکرات به نتیجه برسد. ایران بدون تحریم و با فروش محصولات نفتی و بهتر شدن اوضاع اقتصادی مردم یک شانس بزرگ برای آقای رییسی خواهد بود.

* نگاه مردم منطقه به دولت آقای رئیسی چگونه است؟

حجت الاسلام شگفته: مردم منطقه احساس میکنند که با رسیدن آقای رییسی به ریاست جمهوری ایران، از پشتیبانی بیشتری از ایران برخوردار خواهند شد. چندی پیش نیز سید حسن نصرالله در توئیتر، عکسی از آیت الله رئیسی و سیداسماعیل قاآنی، (فرمانده نیروی قدس سپاه ایران) منتشر کرد و در آن به این آیه از قرآن اشاره کرده بود که " وَ عَهِدْنا إِلی‌ إِبْراهِیمَ وَ إِسْماعِیلَ أَنْ طَهِّرا بَیْتِیَ لِلطَّائِفِینَ وَ الْعاکِفِینَ". این توئیت با استقبال گسترده مردم منطقه و حامیان مقاومت روبرو شد. حامیان محور مقاومت در خاورمیانه از انتخاب آیت الله رئیسی مثبت است و به نظر می رسد قدرت محور مقاومت بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

* برنده رقابت اسرائیل(رژیم صهیونیستی) و ایران کدام خواهد بود؟

سباستین سالگادو: عقاب هرگز به دنبال شکار مگس نیست. رژیم صهیونیستی حریف ایران نیست و تاریخ ایران نشان داده که این کشور یک تمدن بزرگ بوده و با حکومت های چندین ساله، قابل مقایسه نیست. شکست قطعی اسرائیل به زودی اتفاق خواهد افتاد و ایران بعنوان یک قدرت اصلی در منطقه و جهان مطرح خواهد بود. تصور من این است که ایران هر روز قوی تر خواهد شد و روزهای بهتری خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.