سرهنگ دهقانپور روز گذشته در جمع خبرنگاران مشهدی گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی به مدت دو روز (۲۲ و ۲۳ تیرماه) در سرتاسر شهر مشهد با هدف شناسایی و برخورد با عاملان ناامنی، سارقان، کیف قاپ‌ها و... در دستور کار پلیس قرار دارد و در روز اول اجرای این عملیات گسترده پلیسی بیش از ۷۵ نفر دستگیر شده‌اند.

 دستگیری ۷۵ زورگیر در ۶ ساعت

خواب راحت از چشمان افراد شرور پرید

فرمانده انتظامی مشهد مقدس در تشریح دیگر زوایای این طرح بیان کرد: پلیس در راستای تأمین امنیت اجتماعی و برخورد با متخلفان نظم و انضباط عمومی، طرح‌های متعددی در دست اقدام و دستور کار دارد.

وی ادامه داد: برخورد با دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، سارقان خشن، زورگیران و همچنین اراذل و اوباشی که دستگیر شده‌اند، نمونه‌ای از این گونه طرح‌هاست.

سرهنگ دهقانپور افزود: پس از اتفاق‌های مهمی که در برخی مناطق شهر مانند تخریب، چند مورد شرارت و نزاع‌های دسته جمعی با سلاح سرد و گرم رخ داد، تعدادی از مجرمان پرونده‌ها دستگیر و عده‌ای هم متواری بودند. عده‌ای هم تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار داشتند، از همین رو پلیس برآن شد در راستای تأمین امنیت با اجرای این طرح، برخورد با این افراد شرور را اجرایی و با استفاده از ظرفیت کلانتری‌های شهر مشهد این متهمان تحت تعقیب را شناسایی و دستگیر کند.

این طرح از ساعت ۵ صبح روز گذشته آغاز و تا حدود ساعت ۱۲ همان روز، تعداد زیادی از این افراد که آمارشان از ۷۵ نفر هم عبور کرده است دستگیر شده و به مقر انتظامی منتقل شده‌اند.

رئیس پلیس مشهد ادامه داد: پیش از اجرای طرح، در بررسی‌های صورت گرفته، برخی کلانتری‌ها در مناطق هدف قرار داشتند بدین منظور بیشترین آمار شرارت، سرقت، درگیری و زورگیری که در آن حوزه رخ داده بود، با توان بیشتری مناطق مذکور مورد پایش قرار گرفت. این افراد نیز به سرعت تحویل مراجع قضایی خواهند شد تا به سزای اعمال خود برسند.

کشف انواع سلاح از متهمان

سرهنگ دهقانپور به مجرمانی که در سر، نقشه اقدام‌های هنجارشکنانه دارند، هشدار داد این افراد به‌خصوص اراذل و اوباش بدون‌شک بدانند پلیس با آن‌ها با قاطعیت رفتار خواهد کرد و از سوی دیگر به همکاران براساس قوانین ابلاغ شده است که به محض رسیدن به صحنه جرم با عاملان جرم برخورد قاطعی داشته باشند. آن‌هایی که قداره به‌دست هستند و سلاح حمل می‌کنند، همچنین افرادی که امنیت مردم عزیز را به خطر می‌اندازند بدانند با آن‌ها هیچ مماشاتی نخواهد شد.

پلیس مصمم است برخورد عبرت‌آموز با این دست هنجارشکنان را ادامه دهد تا آرامش روحی و روانی بیش از پیش برای شهروندان ایجاد شود.

بازهم تأکید می‌شود این اقدام پایان اجرای طرح مذکور نیست و مجرمانی که تا به این لحظه دستگیر نشده‌اند تصور نکنند همه چیز به پایان رسیده، چراکه هرکجا باشند مأموران انتظامی به سراغ آن‌ها خواهند آمد و خواب راحت را ازچشمان آن‌ها خواهند گرفت.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در این عملیات پلیسی بیشتر تأکید ما بر حاشیه شهر مشهد بود در کنار کشف تعداد زیادی سلاح سرد از قبیل چاقو، قمه و شمشیر، یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی غیرمجاز نیز کشف شد.

در ادامه تمرکز پلیس روی مناطق میانی شهر مشهد هم خواهد بود، اما بیشتر این متهمان از حاشیه شهر به مناطق مرکزی آمده و اقدام‌های مجرمانه را رقم می‌زنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.