متشرعی از اجرای پویش «رزق علوی» در محورهای متنوع به مناسبت عید سعید غدیر خبر داد و گفت: محور اصلی این پویش اطعام غدیر ویژه مردم سیستان و بلوچستان در روز عید است. جشن‌های خیابانی و فضاسازی نیز در این پویش دنبال می‌شود.

اجرای پویش «رزق علوی» ویژه عید غدیر/ راه‌اندازی کاروان‌های شادی غدیر با همکاری مساجد

به گزارش قدس آنلاین، «مرتضی متشرعی» از اجرای پویش «رزق علوی» به مناسبت عید سعید غدیر خبر داد و اظهار کرد: این پویش با محوریت اطعام غدیر که مورد تاکید و توصیه روایات است از دو سال قبل کلید خورد، اما سال گذشته به دلیل محدودیت های کرونایی اجرا نشد و امسال با توجه به درگیری بالای استان سیستان و بلوچستان با ویروس کرونا با محور اطعام مردم این استان اجرا می شود.

 

دبیر پویش مردمی «رزق علوی» با اشاره به برکات و آثار اطعام عید غدیر در روایات، تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمودند: کسی که در روز عید غدیر اطعام کند گویی انبیاء و صلحا را در خانه خدا اطعام کرده است. در این راستا با همکاری خیریه ام المومنین خدیجه کبری سلام الله علیها که آشپزخانه فعال در استان سیستان و بلوچستان دارد در روز عید غذا طبخ و بین مردم مناطق محروم در این استان توزیع می شود.

 

وی ادامه داد: در گذشته ما در این پویش فقط تشویق و ترغیب مردم برای اطعام غدیر را انجام می دادیم اما امسال کمک های خیرانه از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۷۴۸۴۸۴۳۰۷۰ را جمع آوری می کنیم تا اطعام گسترده ای را برای روز عید غدیر داشته باشیم.

 

متشرعی با بیان اینکه این پویش محورهای دیگری نیز دارد، ابراز کرد: از یک ماه مانده به غدیر طرح های گرافیکی مرتبط تولید شده و هر روز یک تصویر را در فضای مجازی منتشر می کنیم تا فضاسازی این عیدالله الاکبر انجام و دل ها معطوف به غدیر شود. برگزاری مسابقه نقاشی، کتابخوانی و عکاسی غدیر برای کودکان نیز دیگر محور این پویش مردمی است.

 

 

 

این مداح اهل بیت(ع) از برگزاری جشن های خیابانی با همکاری ۱۰ مسجد منطقه ۵ خبر داد و بیان کرد: این جشن ها شب و روز عید غدیر قبل از اذان مغرب با همکاری مساجد نظام مافی، حضرت حمزه (ع)، صادق آل محمد (ع)، بعثت، پیامبر (ص)، علی ابن ابی طالب (ع)، جامع باغ فیض و امامزاده باغ فیض، اباعبدالله (ع)، مسجد الرضا (ع) و مسجد امام سجاد (ع) برگزار می شود.

 

متشرعی راه اندازی کاروان شادی در روز عید غدیر را از دیگر محورهای پویش مردمی رزق علوی معرفی کرد و گفت: جشن بزرگ غدیر فردای عید غدیر یعنی جمعه، هشتم مرداد ماه با بخش های متنوع همچون اجرای سرود، مسابقه، سخنرانی، مولودی خوانی و ... در مقابل مجتمع تجاری کوروش در بزرگراه شهید ستاری برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: سال گذشته به مناسبت عید غدیر گلدان هایی تهیه و به کسبه منطقه باغ فیض اهدا کردیم، امسال نیز قرار است پرچم های مزین به نقش «علی ولی الله» را تهیه و بین کسبه این منطقه توزیع کنیم.

 

متشرعی با بیان اینکه نباید شادی های عید غدیر تحت تاثیر روزشمار محرم حسینی قرار بگیرد، تاکید کرد: استاد قرائتی چند سال قبل تاکید کردند مهمتر از محرم، پرداختن به غدیر است. در عمل به این توصیه این پویش و دیگر فعالیت ها همچون جشن های خیابانی را تدارک دیده ایم تا شادی های این ایام تسری یابد و اهمیت غدیر تبیین شود، هر چه عید باشکوه تر برگزار شود بهتر و اثرگذارتر می توان وارد محرم حسینی شد.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.