مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: بهای تمام شده هر سفر با ناوگان اتوبوسرانی مشهد در سال جاری، ۶۵۲۱ تومان می باشد که دولت تنها ۲۲تومان از این مبلغ را پرداخت می کند.

 خدمت رسانی ۳۱۸اتوبوس و مینی بوس در حاشیه شهر مشهد/دولت تنها ۲۲تومان برای هر سفر پرداخت می کند

سعید حسینقلی‌زاده مقدم  در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۹۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس  شامل ۸۷۳ دستگاه سازمانی، ۶۱۴ دستگاه اتوبوس خصوصی و ۴۰۳ دستگاه مینی بوس خصوصی در شهر مقدس مشهد خدمت رسانی به شهروندان و زائران امام رضا(ع) را انجام می دهند که از این تعداد حدود ۳۱۸ دستگاه در حاشیه شهر  فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۳۴۵۰نفر راهبری اتوبوس ها و مینی بوس ها در بخش سازمانی و خصوصی اتوبوسرانی مشهد را برعهده دارند، افزود:  در حال حاضر متوسط عمر  ناوگان اتوبوسرانی مشهد ۹.۲ سال می باشد که این موضوع در اتوبوس های سازمانی ۱۰.۵سال ، در اتوبوس های خصوصی ۱۰.۱ سال و برای مینی بوس ها نیز ۵.۱سال می باشد.

مدیرعامل اتوبوسرانی مشهد تصریح کرد: با تولید کنندگان داخلی پیگیر انعقاد قرارداد هستیم تا در صورت تامین اعتبار منابع مالی بتوانیم تا آخر سال ۱۴۰۰ناوگان اتوبوسرانی مشهد را برای نواحی مختلف شهری تقویت و نوسازی کنیم.

وی در پاسخ به اینکه   اولین اتوبوس برقی کشور که  در شهر مشهد رونمایی شد،  چه زمانی به صورت انبوه وارد چرخه خدمت رسانی به شهروندان و زائران می شود و هزینه تمام شده این اتوبوس چه میزان است، نیز گفت: اولین اتوبوس برقی کشور پس از رونمایی جهت تست های استاندارد به تهران منتقل شده و بعد از آزمایش‌های مرتبط جهت اخذ پلاک،  پیش بینی می شود اواخر آبان ماه  سال جاری به مشهد منتقل و خدمت رسانی به شهروندان وزائران را آغاز کند ؛ هزینه این  اتوبوس حدودا ۶ میلیارد تومان می باشد اما  در حال انعقاد قرارداد ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی هستیم که مبلغ هر اتوبوس ۹ میلیارد تومان و مدت تحویل ۱۰ ماه پس از پیش پرداخت برآورد می شود.

حسینقلی زاده مقدم  درباره بدهی دولت به ناوگان  اتوبوسرانی مشهد نیز بیان داشت: بدهی حسابرسی شده دولت تا پایان سال  ۱۳۹۸به اتوبوسرانی مشهد ،حداقل۶۷۸۴ میلیارد ریال می باشد که این جدا از تکلیف دولت برای تامین ناوگان حمل و نقل درون شهری می باشد.

وی ادامه داد: بهای تمام شده هر سفر با ناوگان اتوبوسرانی مشهد در سال جاری،  ۶۵۲۱ تومان  شامل۳۶۳۳تومان برای راهبری ناوگان، ۲۶۸۵تومان تامین و نگهداری ناوگان و ۲۰۳تومان برای احداث و نگهداری هزینه می شود که این مبلغ بر اساس قانون، به صورت مساوی باید توسط  شهرداری، دولت و مسافران پرداخت شود   اما در حال حاضر شهرداری مشهد   ۵۷۴۹ تومان ،  مسافران ۷۵۰ تومان و دولت تنها  ۲۲ تومان  از این مبلغ را پرداخت می کنند.

انتهای پیام


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.