مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن گفت: ۷۰ درصد روستاهای این شهرستان واقع در جنوب غرب خراسان رضوی با مشکل کم‌آبی، افت فشار و یا قطع موقت آب مواجه هستند.

۷۰ درصد روستاییان بردسکن مشکل آب دارند

به گزارش قدس آنلاین، حسین مهدوی‌ اولیایی افزود: اگرچه ۷۷ روستای بردسکن زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند، اما ساکنان ۷۰ درصد آنها به علت کمبود آب، با مشکلات افت فشار و قطعی آب ناشی از آن درگیر هستند.  

وی ادامه داد: این وضعیت ناشی از کاهش بسیار زیاد حجم بارندگی، تداوم پدیده خشکسالی همراه با افزایش بیش از حد معمول دمای هوا، کم شدن جریان آبهای سطحی فصلی و دائمی در منطقه و افت شدید منابع آب زیرزمینی است.

مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن گفت: حتی روستاهای "خور، بیجورد،  هدک، کبودان و سیر" که در مناطق کوهپایه‌ای این شهرستان قرار دارند، امسال دچار تنش آبی شده اند.  

مهدوی افزود: آب شرب این روستاها از مجتمع آبرسانی اسلام‌آباد - برجک و همچنین آبهای سطحی تامین می‌شود لذا ساکنان این مناطق به طور معمول در طول روز دست به گریبان کم‌آبی، افت فشار و یا قطع مقطعی آن هستند.  

وی ادامه داد: اکنون آب آشامیدنی مورد نیاز ۲۳ روستای بردسکن با تانکر سیار تامین می شود و برخی از روستاها روزانه از ۲ نوبت مجزای خدمات تانکر سیار آب برخوردارند تا روستاییان با بی‌آبی مواجه نشوند.

مدیر امور آب و فاضلاب بردسکن افزود: با توجه به تنش آبی در روستاها، برای تامین آب شرب مورد نیاز تلاش داریم منابع دیگری را با خرید آب استیجاری جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: از هزار و ۱۰۰ کیلومتر خطوط شبکه آبرسانی بردسکن، ۶۵ درصد فرسوده و دارای قدمتی بالای ۴۰ سال است که برای تعویض و اصلاح آنها به اعتبارات ملی نیاز است.

مهدوی بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید و بیان کرد: ۳۰ درصد مشترکان بردسکنی ۷۰ درصد آب این شهرستان را مصرف می‌کنند.  

وی گفت: همین مشترکان آب در بردسکن بدون رعایت انحصار در مصرف این مایه حیات، از آب برای امور غیرشرب نیز استفاده می‌کنند.

امور آب و فاضلاب بردسکن ۳۴ هزار مشترک را در سطح این شهرستان زیر پوشش خدمات خود دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.