فرماندار کلات گفت: در پی شیوع مجدد ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت تمامی شهرهای مجاور کلات و با توجه به عدم نظارت بر ترددها به این شهرستان اعمال ممنوعیت ورود گردشگر و مسافر غیربومی به کلات را خواستاریم.

فرماندار کلات ممانعت از ورود مسافر به این شهرستان را خواستار شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ناصری افزود: در شرایطی شاهد حضور انبوه مسافر و گردشگر در این شهرستان هستیم که شهرهای شرقی، غربی و جنوبی این شهرستان مرزی یعنی سرخس، درگز و مشهد در آخرین رنگ بندی کرونایی، وضعیت قرمز به خود گرفته اند و برابر مصوبات ستاد ملی کرونا بایستی خروج خودرو از شهرهای قرمز و ورود به آنها ممنوع باشد.

وی این تذکر را بیشتر متوجه پلیس راه مشهد و درگز دانست و ادامه داد: به رغم همه زحمات گذشته، متاسفانه در حال حاضر هیچ کنترلی در مبدا خروجی از شهرهای یاد شده به سمت کلات صورت نمی پذیرد و با وجود توصیه اکید مبنی بر پرهیز از سفر، شاهد حضور پرتعداد مسافران و گردشگران درکلات هستیم که ادامه این روند می تواند بر تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان مرزی کلات بیفزاید و این در حالی است که این شهرستان فاقد تخت" آی سی یو " است.

فرماندار کلات گفت: در ایام تعطیلات آخر هفته به اندازه مجموع جمعیت این شهرستان یعنی حدود ۴۰ هزار نفر و حتی بیشتر مسافر و گردشگر به این منطقه سرازیر می شود و در طول هفته نیز شمار گردشگران حدود پنج هزار نفر برآورد می شود.

مرکز شهرستان کوهستانی کلات با طبیعت بکر و آب و هوای معتدل در فصل تابستان، ۳۸ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد و هم مرز با کشور ترکمنستان است.  

طبق آخرین اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ۱۸۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.