پرسپولیس و استقلال در دربی دیگر به تور هم خوردند. این بار در دربی حذفی.جایی که آخرین بار استقلال در ضیافت پنالتی‌ها موفق شد رقیب ابدی خود را شکست دهد، اما در فینال با قهر مجیدی نتوانست در مشهد تراکتور را شکست دهد و قهرمان شود.

پنجمین دربی حذفی با چاشنی انتقام

با این حال آخرین دربی انجام شده که در همین فصل برگزار شد را سرخ‌ها با تک گل آل کثیر به سود خود خاتمه دادند تا بازی امروز برای هر دو تیم جنبه انتقامی داشته باشد.این بازی برای دو مربی هم آن‌قدر اهمیت داشته که حتی مجیدی از جیب خودش نفری ۵۰میلیون پاداش برای بازیکنانش در نظر گرفته است.

روی کاغذ، تیم پرسپولیس شرایط بهتری نسبت به استقلال دارد؛ اما با توجه به اینکه استقلالی‌ها قهرمانی در لیگ را از دست داده‌اند تنها امیدشان قهرمانی در جام حذفی است و به همین خاطر هر چه در چنته دارند به کار خواهند گرفت تا بتوانند هم رقیب سنتی خود را شکست دهند و هم از جام حذفی کنار نروند.

از طرف دیگر یحیی گل‌محمدی که در چند روز اخیر با مدیران استقلال جدال رسانه‌ای هم داشته به هیچ عنوان نمی‌خواهد بازنده دربی لقب بگیرد.

ضمن اینکه وضعیت خوب تیمش در چند هفته اخیر او را امیدوار کرده که این بار هم بتواند استقلال را شکست دهد. یحیی برای پیروزی مقابل استقلال مهره‌هایی با سطح کیفی بهتر نسبت به بازیکنان استقلال در اختیار دارد و این موضوع را می‌توان در تعداد ملی پوشان دو تیم مشاهده کرد. استقلالی‌ها در سمت راست خط دفاعی خود با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و قطعاً سرمربی پرسپولیس متوجه این موضوع شده و ترابی می‌تواند از این سمت برای آبی‌پوشان مشکل‌ساز شود.

دربی ۹۶ می‌تواند جذابیت‌های دوچندانی داشته باشد؛ به شرط اینکه مربیان و بازیکنان هر دو تیم به دنبال یک بازی هجومی و البته بدون حاشیه باشند.

نگاه آماری به دربی حذفی

این پنجمین بار است که دو تیم در جام حذفی به مصاف هم می‌روند. در چهار دیدار حذفی گذشته، هر کدام از این تیم‌ها ۲ بار پیروز شده و ۲ بار هم شکست خورده‌اند. در دربی‌های حذفی استقلال ۶ و پرسپولیس ۴ بار (به جز ضربات پنالتی) گلزنی کرده‌اند. در ضربات پنالتی هم استقلال ۶ و پرسپولیس ۵ بار توپ را از خط دروازه عبور داده‌اند.

زودهنگام و دیر هنگام ترین گل در دربی‌های حذفی را استقلالی‌ها به ثمر رسانده‌ است. زودترین گل را مهدی قایدی در دقیقه ۴ و دیرترین گل در نود دقیقه را محمد دانشگر در دقیقه ۳+۹۰ و دیر هنگام ترین گل در ۱۲۰ دقیقه را اسماعیل شریفات در دقیقه ۱۰۶ به ثمر رسانده است.

دربی‌های شماره ۳۱ در سال ۶۷، شماره ۴۷ در سال ۸۷، شماره ۷۴ در سال ۹۰ و شماره ۹۳ در سال ۹۹ دربی‌های حذفی بوده‌اند و دربی شماره ۹۶ در سال ۱۴۰۰، پنجمین دربی حذفی و نخستین دربی دو تیم در سال ۱۴۰۰ و سده جدید است. پرسپولیس در هر دو باری که در دربی‌های حذفی استقلال را شکست داده قهرمان جام حذفی شده و استقلال یک بار بعد از شکست دادن پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد و یک بار دیگر به فینال مسابقات رسید و در فینال شکست خورد.

استقلال و پرسپولیس در تیرماه تاکنون چهار بار به مصاف هم رفته‌اند که پرسپولیس موفق شده سه بار پیروز دربی‌ها باشد و یک بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده

است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.